اقتصاد جهان در آستانه سنگین ترین تورم تاریخ؟

بررسی بازارهای بورس در کشورهای غربی نشان می دهد بانک های مرکزی در آستانه مقابله با تورم شدید قرار گرفته اند.

اقتصاد جهان در آستانه سنگین ترین تورم تاریخ؟

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

در حالی که سرمایه گذاران امیدوار بودند اقتصاد جهانی علیرغم جنگ در اوکراین به رشد خود ادامه دهند و با این وجود شواهد بیشتری که بانک های مرکزی برای مهار تورم به سیاست های سختگیرانه نیاز دارند، ارزش سهام بیشتر کشورها روز جمعه افزایش یافت.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که تورم ایالات متحده به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر رسیده است و معامله‌گران را بر آن داشت تا از هفته آینده ریسک خود را برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو افزایش دهند.

همچنین انتظار می‌رود که بانک مرکزی انگلیس در هفته آینده سیاست های سخت‌تر اتخاذ کند، به‌ویژه پس از اینکه آمار رشد اقتصادی ژانویه بیشتر از حد انتظار در روز جمعه بود.

در این هفته، یک رفتار عجیب از بانک مرکزی اروپا به این احساس افزوده شد که بانک‌های مرکزی از عدم اطمینان ناشی از جنگ در اوکراین منصرف نخواهند شد. برخی از معامله گران در روز جمعه به دنبال خرید مجدد بودند زیرا سهام به سمت پنجمین ضرر هفتگی خود در تروت حرکت می کرد.

مارک هفله، مدیر ارشد سرمایه گذاری مدیریت ثروت جهانی در UBS، با اشاره به افزایش نرخ تورم که سیاست گذاران باید به آن توجه کنند، گفت: «به طور کلی، بانک های مرکزی اکنون انعطاف کمتری برای مهار شوک های وارده به بازارهای سهام دارند، همانطور که در سال های اخیر موفق شده اند.»

او همچنین گفت که صرفاً فروش سهام توصیه نمی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها