با موافقت مجلس:

مهلت واگذاری سهام مازاد ۳۳ درصدی تامین اجتماعی و بانک رفاه تمدید شد

مجلس با تمدید مهلت سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران برای واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ درصد سازمان تامین اجتماعی تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

مهلت واگذاری سهام مازاد ۳۳ درصدی تامین اجتماعی و بانک رفاه تمدید شد

 در جریان بررسی مجلس از بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و به دنبال پیشنهاد علیرضا سلیمی با الحاق یک بند به کل تبصره ۲ این لایحه درباره مهلت سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران برای واگذاری سهام مازاد موافقت شد.

براین اساس، مهلت سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران برای اجرای تکلیف موضوع قانون الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ مبنی بر واگذاری سهام مازاد بر ۳۳ درصد سازمان تامین اجتماعی تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ تمدید شد.

طبق ماده ۵ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ ، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی غیردولتی که قبل یا بعد از تصویب این قانون تأسیس شده یا می‌شوند یا بانک‌های دولتی که سهام آنها واگذار می‌شود، صرفاً در قالب شرکت‌های سهامی عام و تعاونی سهامی عام مجاز به فعالیت هستند، تملک سهام این مؤسسات تا سقف ۱۰ درصد توسط مالک واحد بدون أخذ مجوز مجاز است.

همچنین تملک سهام هریک از مؤسسات اعتباری مزبور توسط مالک واحد در دو سطح بیش از ۱۰ تا ۲۰ درصد و بیش از ۲۰ تا ۳۳ درصد با مجوز بانک مرکزی و به‌موجب دستورالعملی که به پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب شورای پول و اعتبار، مصوب می‌شود مجاز است. تملک سهام سایر مؤسسات اعتباری به هر میزان توسط مالک واحدی که در یکی از مؤسسات اعتباری بیش از ۱۰ درصد سهامدار است، بدون مجوز بانک مرکزی ممنوع است

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها