جنگ در اوکراین، نرمش در وین و صعود رمزارزها

جنگ میان اوکراین و روسیه قیمت نفت را به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه رساند و این امر اروپا را وادار به نرمش موقتی در وین خواهد کرد. روسیه نیز برای مبادلات مالی نیاز به رمزارزها خواهد داشت.

جنگ در اوکراین، نرمش در وین و صعود رمزارزها

جنگ در اوکراین، نرمش در وین و صعود رمزارزها

 

تنش میان اوکراین و روسیه قیمت نفت را به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه رساند

 

بی بی سی نوشت؛ با ادامه تنش میان اوکراین و روسیه و نگرانی از اختلال در عرضه، قیمت نفت در بازارهای جهانی به شدت افزایش یافته و به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک شده است.

بازارهای مالی آسیا هم با افت به کار خود پایان دادند و انتظار می‌رود بازار مالی آمریکا هم روند مشابهی را طی کند.

بازارهای مالی دنیا هم از اتفاقات اخیر متاثر شده‌اند؛ شاخص اصلی بازار مالی لندن-فوتسی-۱۰۰، که متشکل از ۱۰۰ شرکت بزرگ در این کشور است امروز با ۱/۴ درصد افت شروع به کار کرد.

کشورهای غربی روسیه را تهدید به تحریم‌ها کرده‌اند؛ روسیه بزرگترین صادرکننده نفت جهان پس از عربستان و همزمان بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در جهان است.

بیم آن می‌رود که روسیه اکنون به بهانه حفاظت از شهروندانش واحدهای نظامی خود را وارد نواحی تحت کنترل شورشیان شرق اوکراین کند.

فعالان بازار نفت معتقدند بحران کنونی میان اوکراین و روسیه به پیچیدگی‌های بازار نفت خواهد افزود و حتی اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه به کاهش عرضه نفت و گاز و افزایش بیشتر قیمتها منجر خواهد شد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین نرخ در بیش از ۷ سال گذشته رسید

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالیست که طی هفته‌های اخیر نرخ این کالا در هفت سال اخیر بی سابقه بوده است.

 

پیش از عمیق شدن بحران روسیه بعضی از موسسات پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفتی تا تابستان امسال به کمترین میزان از سال ۲۰۰۰ میلادی برسد؛ بر این اساس تخمین زده شده بود ممکن است قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار را هم امسال ببیند.

 

این در حالی بود که آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا گفته بود که به زودی عرضه نفت از تقاضا پیشی خواهد گرفت و روند افزایش بهای نفت متوقف یا معکوس خواهد شد./پایان خبر بی بی سی

آیا تنش در اوکراین به وین مربوط می‌شود؟

اگر تنش اوکراین و روسیه به همین شکل ادامه یابد، می‌توان گفت بجز بازارهای مالی، قیمت انرژی در جهان بشدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

جنگ با اوکراین تحریم‌های بیشتری برای روسیه فراهم می‌کند، تحریم روسیه به معنای کاهش عرضه انرژی در جهان است. 

چنان که برای کاهش قیمت نفت، اروپا نیازمند عرضه‌ی نفت ایران است. نفتی که هم‌اکنون بالغ بر ۸۷ میلیون بشکه از آن روی آب است و عرضه‌ی آن، کوتاهترین مسیر برای کاهش قیمت نفت است. 

 این بحران خواهد توانست نرمشی را در مذاکرات وین یا irantalk به ارمغان بیاورد. 

با تاکید بر اینکه تحریم‌های روسیه تشدید خواهد شد، روسیه برای انجام جابجایی‌های مالی لاجرم از رمزارزها استفاده خواهد کرد. باید منتظر اتفاقات جدید در این بازارها باشیم.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها