توقف صادرات محصولات به دلیل آلودگی به اومیکرون

سویه جدید کرونا موجب شده است صادرات غول های تجاری چین موقتا تعطیل شود.

توقف صادرات محصولات به دلیل آلودگی به اومیکرون

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

چندین شرکت فعالیت خود را در یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مراکز تولیدی چین به حالت تعلیق درآوردند زیرا مقامات برای مهار شیوع کووید 19،تولید برخی از کالاها از باتری و لباس گرفته تا رنگ های نساجی و پلاستیک را متوقف کرده اند.

 ژجیانگ از زمان اولین مورد در 6 دسامبر، تنها در هشت روز، 217 مورد ابتلا را با علائم تایید شده گزارش کرده است. قبل از شیوع فعلی، تنها یک مورد در سال جاری گزارش شده بود.

 ده ها هزار نفر در قرنطینه هستند و برخی از پروازهای داخلی به حالت تعلیق درآمده است زیرا یک مقام بهداشت چین گفت شیوع بیماری در سه شهر - نینگبو، شائوکسینگ و هانگژو - با سرعت "نسبتا سریع" در حال توسعه است.

 این سه شهر بیش از 50 درصد از تولید اقتصادی استان را در حدود 6.46 تریلیون یوان (1.02 تریلیون دلار) در سال گذشته به خود اختصاص دادند.  بسیاری از کالاهای ژجیانگ برای صادرات هستند.

 حداقل 20 شرکت فهرست شده از جمله Zhejiang Mustang Battery Co (605378.SS)، Guobang Pharma Ltd (605507.SS) و سازنده رنگ های نساجی Zhejiang Runtu Co (002440.SZ) فعالیت های خود را در مناطق آلوده به ویروس در ژجیانگ تعطیل کرده اند.  این شرکت ها حدود 6 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می‌دهند.

 این شرکت‌ها گفتند که فعالیت‌های خود را مطابق با دستورات دولت محلی در منطقه ژنهای در نینگبو و منطقه شانگیو در شائوکسینگ متوقف کردند، که تمام تولیدات ضروری نوارهای تولید را محدود کرد.

 کارخانه ها تعطیل شدند

 موستانگ باتری مستقر در نینگبو گفت که تعلیق تولید یک اقدام موقتی است که "تاثیر منفی بلندمدتی بر رشد شرکت نخواهد داشت".

 ژجیانگ رانتو گفت که تمام واحدهایش در منطقه توسعه اقتصادی ژجیانگ شانگیو (SEDZ) که 95 درصد از درآمد آن را تشکیل می‌دهد، از 9 دسامبر متوقف شده‌اند و انتظار می‌رود تاثیر منفی بر نتایج سه‌ماهه چهارم داشته باشد.

 بیش از 350 شرکت صنعتی در این منطقه وجود دارد که در نزدیکی شهرهای نینگبو، هانگژو، شانگهای، سوژو و ونژو قرار دارد.

 صنایع عمده در ژنهای که دارای یک بندر است، شامل ساخت ماشین آلات دقیق و مواد شیمیایی است.  بر اساس وب سایت دولت ژنهای، این منطقه همچنین میزبان کارخانه هایی با سرمایه گذاری بیش از 700 شرکت خارجی از جمله LG Electronics Inc (066570.KS) و Toshiba Corp (6502.T) است.

 پالایشگاه ژنهای سینوپک (600028.SS)، بزرگترین پالایشگاه نفت در چین، روز سه‌شنبه اعلام کرد که علیرغم اقدامات تشدید شده کووید-19، نرخ عملیاتی بالایی را حفظ کرده است.

 استان در حالت هشدار

 

 در حالی که تعطیلی کارخانه به مناطق خاصی محدود می شود، عموم مردم در ژجیانگ با محدودیت های گسترده تری روبرو هستند.

 شهرهایی مانند هوژو و جیاکسینگ که مواردی از شیوع این بیماری را گزارش نکرده‌اند، مکان‌های سرگرمی سرپوشیده مختلف را تعطیل کرده‌اند و متعهد شده‌اند از کنفرانس‌ها و رویدادهای غیرضروری خودداری کنند.

 یک مقام دولتی محلی به رویترز گفت که ونژو که تاکنون هیچ موردی نداشته است، در هفته‌های اخیر تمرین‌های پیشگیری از شیوع بیماری را انجام داده است تا دولت آماده باشد مناطق آسیب‌دیده را مسدود کند و پس از شناسایی عفونت، طرح آزمایشی را اجرا کند.

 این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «به هر حال، ونژو شهر بزرگی نیست و کار پیشگیری از کووید-19 همچنان اولویت اصلی است.

 بیش از 50,000 نفر در مراکز متمرکز در سراسر استان ساحلی 64.4 میلیون نفر قرنطینه شده اند، در حالی که حدود نیم میلیون نفر دیگر تحت نظر بودند.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها