خداحافظی شرق آسیا با خودروهای بنزینی

شرکت هوندا تا کمتر از 6 ماه دیگر از خودروهای برقی خود در شرق آسیا رونمایی خواهد کرد.

خداحافظی شرق آسیا با خودروهای بنزینی

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه آساهی چاپ توکیو نوشت:

شرکت هوندا موتور اعلام کرد که پس از سال 2030 دیگر مدل های جدیدی از خودروهای بنزینی را در چین عرضه نمی کند زیرا به دنبال گسترش جای پای خود در چین است. این سازنده بزرگ خودرو اعلام کرد که تنها خودروهای الکتریکی بلکه خودروهای سلول سوختی و هیبریدی را به فروش خواهد رساند.

هوندا گفت که پنج سال زودتر به مقررات آتی چین پاسخ خواهد داد و سیاست‌های بدون کربن این شرکت را ترویج خواهد کرد.

هوندا مدل های جدیدی را در بهار 2022 در آنجا به فروش خواهد رساند که اولین خودروی الکتریکی در چین در بین برندها مشهور خواهد بود. این کشور همچنین دو کارخانه جدید خودروهای برقی را با هدف شروع فعالیت در سال 2024 خواهد ساخت. همچنین صادرات این نوع خودروها را از چین نیز در نظر دارد. هوندا فروش دو مدل جدید SUV را تحت سری "e:N" خود در بهار 2022 آغاز خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد در مجموع 10 نوع مدل خودروی الکتریکی را طی پنج سال به بازار عرضه کند. در شهرهای بزرگ چین، این شرکت فروشگاه‌های خودروهای برقی خود را توسعه داده و تعداد نمایندگی‌های خود را نیز افزایش خواهد داد.

 

هوندا در بهار امسال اعلام کرد که تا سال 2040 تمام فروش جهانی خودروهای جدید خود را فقط بر خودروهای الکتریکی و سلول سوختی معطوف خواهد کرد که دی اکسید کربن تولید نمی کنند.

این شرکت انتظار دارد نسبت فروش آن در چین در سال 2030 حدود 40 درصد برای خودروهای الکتریکی و سلول سوختی و 60 درصد برای خودروهای هیبریدی باشد. همچنین این شرکت قصد دارد تا قبل از سال 2040 فروش هیبریدی را متوقف کند.

در همین راستا شرکت تویوتا موتور نیز در سال 2022 مدل‌های جدید خود را با برندی که منحصراً از خودروهای برقی تشکیل شده است به فروش خواهد رساند و اطمینان حاصل می‌کند که تمام مدل‌هایش تا سال 2035 برقی خواهند شد.

همچنین شرکت نیسان موتور هم قصد دارد در اوایل دهه 2030 به فروش مدل های جدید خودروهای الکتریکی در بازارهای بزرگ از جمله چین تبدیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها