خبر باور نکردنی؛کرونا موجب کاهش تولید و قیمت خودروی رنو شد!

شرکت رنو دیروز اعلام کرد امسال 500 هزار دستگاه خودرو از تولید خود را کاهش می دهد که این رقم بیش از دو برابر پیش بینی قبلی به دلیل کمبود جهانی تراشه و قطعات الکترونیک است.

خبر باور نکردنی؛کرونا موجب کاهش تولید و قیمت خودروی رنو شد!

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز در گزارشی قابل توجه نوشت:

علی رغم ضربه ای که همه گیری کرونا به این غول خودروسازی فرانسه زده است اما رنو چشم انداز سود خود را با کمک خودروهای مدل بالاتر و نیز کاهش هزینه ها تا کنون حفظ کرده است.

 کلوتلاید دلبوس ، مدیر ارشد مالی رنو در جریان اعلام این خبر به تحلیلگران گفت که دید خودروساز در مورد کمبود تراشه در سه ماهه چهارم سال 2021 هنوز بسیار ضعیف است زیرا اطلاعاتی که از تامین کنندگان دریافت می شود بسیار غیرقابل اعتماد است.

 دلبوس گفت که کمبود تراشه باید تا پایان سال با پایان یافتن قرنطینه COVID-19 در مالزی ، که مرکز عرضه جهانی تراشه است کم یا کاهش یابد ، اما اضافه کرد که در بسیاری از سال 2022 تولید را افزایش می دهد.

 کمبود چیپست یا "نیمه رساناهای ضروری"، که در همه چیز از سنسورهای ترمز گرفته تا فرمان برقی تا سیستم های سرگرمی استفاده می شود ، خودروسازان سراسر جهان را بر آن داشته تا تولید خود را کاهش داده و یا تعلیق کرده و قیمت خودروها را بالا ببرند.رنو همانند رقبای خود تولید را بر روی مدل های سودآور متمرکز کرده است.

 پیش بینی بدبینانه این خودروساز فرانسوی بیش از دو برابر 220 هزار دستگاه پیش بینی شده در اوایل سپتامبر است و حدود 13 درصد از 3.75 میلیون خودرویی است که رنو در سال 2019 قبل از همه گیری فروخته بود.

منابع نزدیک به این شرکت به رویترز گفتند این هفته کاهش تولید بسیار بیشتر از پیش بینی قبلی خواهد بود. در پی این اتفاق سهام رنو طی هفته های آینده کاهش محسوسی داشته است.

این خودروساز اعلام کرد دفترچه سفارشات آن تا پایان ماه سپتامبر به بالاترین حد در 15 سال گذشته و معادل 2.8 ماه فروش رسیده است.

 مدیر مالی رنو گفت زمان انتظار برای ساندرو ، خودروی شهری محبوب و کم هزینه ، اکنون شش ماه است. در سه ماهه سوم 2022 ، مدلهای کاملاً برقی ، پلاگین هیبریدی و هیبریدی بیش از 31 درصد از فروش را تشکیل می دهند.

 این خودروساز در مسیر رسیدن به اهداف مدنظر خود جهت کاهش انتشار CO2 در اروپا و کمک به حفظ محیط زیست است. رنو گفت درآمد سه ماهه سوم در سال 2021 حدودا 13.4 درصد کاهش یافته و به 8.98 میلیارد یورو (10.4 میلیارد دلار) از 10.37 میلیارد سال قبل رسیده است ، با افزایش قیمت خودروها تا حدود 22.3 درصد کاهش فروش جهانی جبران شده است.

 کلوتلاید دلبوس مدیر ارشد این شرکت مشهور خودروسازی گفت که این شرکت در هفته های آینده برنامه کاهش 2 میلیارد یورو هزینه را تکمیل می کند که یک سال زودتر از موعد مقرر و هدف آن تسریع بیشتر برنامه های کاهش هزینه است.

رنو گفت که موجودی خودروها در پایان سه ماهه اخیر به 340،000 خودرو نسبت به 470،000 سال قبل کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها