حسین بهمن زاده، معاون بازرگانی فولاد سنگان:

راه اندازی سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان

معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان از طراحی و راه اندازی” سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان ” در شرکت فولاد سنگان خبر داد.

راه اندازی سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان

بهمن زاده با بیان اینکه این سامانه بعنوان پل ارتباطی بین تامین کنندگان داخلی و شرکت فولاد سنگان است، افزود: این سامانه منجر به گسترش فرصت های همکاری، استفاده از توانمندی شرکت ها و پیمانکاران منطقه ای یا کشوری خواهد شد. 

وی در ادامه به نقش سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان در تقویت و ارتقاء صنعت بومی سازی قطعات و تجهیزات اشاره داشت و تصریح کرد: این سامانه درگاه آنلاین جهت خود اظهاری قابلیت های ساخت کارگاه ها و سازندگان از هر نقطه از کشور می باشد و خوشبختانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان اولین شرکت در گروه هلدینگ مبارکه است که این سامانه را در بستر تکنولوژی مدرن و به روز  (Apex)  در اختیار دارد.

معاون بازرگانی فولاد سنگان در خصوص طراحی و پیاده سازی این سامانه عنوان کرد:  با هدف مدیریت زنجیره‌ی تامین کالا و خدمات و در راستای سیاست های گروه فولاد مبارکه  به ‌منظور حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی، دسترسی به بازارهای جهانی، بهینه سازی زمان و هزینه‌های عملیاتی، چابک سازی و افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری زنجیره، اقدام به طراحی و پیاده سازی این سامانه شده است.

مدیر پروژه راه اندازی در خصوص  این سامانه اضافه کرد: کسب‌ وکارها برای بقا و رشد خود نیاز به ارتباط موثر با ذی‌نفعان خود شامل سهام داران، مشتریان، نیروی انسانی، جامعه و تامین‌کنندگان  دارند و  تنظیم روابط با هر کدام از آنها نیاز به سازوکارهای خاص خود دارد و  قطعا فرایند تامین هم بعنوان یکی از پیچیده ترین گروه فرایند های سازمانی با تعریف و طراحی کانال های مناسب ارتباطات با تامین کنندگان از طریق شفافیت در ورود به لیست تامین کنندگان و انجام معاملات می تواند موجبات رشد کسب و کارها و صنعتی شدن منطقه ای را فراهم نماید.

وی افزود : با هدف بیشینه سازی سود، شرکت‌ها نیاز دارند در کم‌ترین زمان ممکن، تامین‌کننده‌ی مناسب را انتخاب، روابط استراتژیک را با تامین‌کنندگان افزایش و به شیوه‌ی موثر با آن‌ها در تعامل بوده بطوریکه همراستایی استراتژیک به وجود آید و تجربه نشان داده که شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق اند که روابط مستحکم و پایداری را با تامین‌کنندگان خود برقرار نمایند.

مدیریت ارتباط با تامین‌کننده یا SRM مخفف عبارت supplier relationship management و بخشی از مدیریت زنجیره تامین است که روابط هر شرکت را با تامین‌کنندگان مختلف تنظیم و مدیریت می‌کند. در واقع این سیستم کمک می‌کند تا عملکرد تامین‌کنندگان به حداکثر رسیده و فرایندهای مابین آنها با شرکت بهبود و تسهیل یابد.

 گفتنی است ، راه اندازی SRM  (سامانه ارتباط با تامین کنندگان) از فرآیند تامین شرکت فولاد سنگان است که پس از بررسی های لازم توسط کارگروه های تخصصی و  همچنین استفاده از تجارب شرکتهای فولاد مبارکه و فولادهرمزگان،  بهبود یافته  و تلاش و هماهنگی های  واحد IT   شرکت فولاد سنگان و پیمانکارانشان در طراحی و پیاده سازی نرم افزار مذکور قابل تقدیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها