رشد ۳۲۷ درصدی سود خالص و افزایش۴۸۲ درصدی درآمدهای عملیاتی شستا در سال مالی ۹۹

شرکت شستا در نخستین گزارش مالی خود از زمان ورود به بورس، شاهد رشد 327 درصدی سود خالص بوده و همچنین درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز 284 درصد افرایش یافته است.

رشد ۳۲۷ درصدی سود خالص و افزایش۴۸۲ درصدی درآمدهای عملیاتی شستا در سال مالی ۹۹

به گزارش مستقل، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با در اختیار داشتن 166 شرکت مدیریتی و 89 شرکت غیر مدیریتی در حوزه های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی، دارویی، معدنی و فلزی، کشت و دامداری، کشتیرانی، سیمان و ارتباطات فعالیت دارد. این شرکت با سرمایه 80 هزار میلیارد ریالی در 27 فروردین ماه سال جاری وارد بورس اوراق بهادار شد و در حال حاضر دارای یک میلیون و 343هزار و 322 سهامدار حقیقی است.

بر اساس گزارش حسابرسی شده این شرکت در پایان خرداد ماه سال ٩٩، سود عملیاتی شرکت اصلی شستا 194 هزار و 753 میلیارد ریال بوده که این رقم در سال گذشته 50 هزار و 516 میلیارد ریال بوده که نشان دهنده رشد حدود ٤ برابری سود عملیاتی این شرکت  است.

*رشد 327 درصدی سود خالص شستا

همچنین سود خالص شستا (پس از کسر مالیات ) نیز در سال مالی منتهی به خرداد ماه سال جاری 192 هزار و 826 میلیارد ریال بوده که این رقم در سال گذشته 45 هزار و 192میلیارد ریال بوده که نشان می دهد سود خالص نسبت به سال گذشته 327 درصد افزایش یافته است. همچنین سود عملیاتی تلفیقی این شرکت نسبت به سال مالی گذشته، 77درصد افزایش یافته است. این افزایش سود دهی در حالی رخ داده که هزینه های مالی تلفیقی شرکت نیز نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

*رشد 284 درصدی درآمدهای عملیاتی

بر اساس گزارش مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه سال 99، در آمدهای عملیاتی از 5 هزار و 77  میلیارد تومان در سال گذشته با رشد 284 درصدی به 19 هزار و 516 میلیارد تومان در پایان سال مالی جاری رسیده است.

همچنین، سود خالص تجمیعی شرکت اصلی هلدینگ های تابعه شستا نیز 3 برابر شده که صبا تأمین، تاپیکو و تیپیکو بیشترین رشد سود را در بین سایر شرکت ها داشته اند. سود شرکتهای مدیریتی نیز در سال مالی جاری 86 درصد و غیر مدیریتی 12درصد نسبت به سال مالی گذشته افزایش یافته است.

*بیشترین رشد سود خالص نسبت به سایر هلدینگ ها

با مقایسه وضعیت سودآوری شستا با هلدینگ هایی چون "وغدیر" و " وصندوق" ، شرکت شستا بیشترین رشد سود خالص را با 327 درصد نسبت به سال مالی گذشته به خود اختصاص داده و به ترتیب دو هلدینگ دیگر شاهد رشد  93 درصدی و 104 درصدی سود خالص خود در مقایسه با سال گذشته مالی بوده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها