افت 11 درصدی تولید مس و 33 درصدی تولید کبالت شرکت معدنکاری گلنکور

شرکت گلنکور اعلام کرده سود تجاری‌اش در بالاترین سطح هدف تعیین‌شده سال جاری خواهد بود. با این حال، این شرکت از ارقام تولید پایین‌تر برای نیمسال نخست خبر داده است.

افت 11 درصدی تولید مس و 33 درصدی تولید کبالت شرکت معدنکاری گلنکور

بلومبرگ گزارش داده گلنکور در تجارت نفت خود در شش ماهه نخست 2020 درآمدهای پیش‌مالیاتی و پیش‌بهره‌اش را به نزدیک یک بیلیون دلار رساند، که شبیه به رقم درآمدهای کل سال 2019 آن بود. در مارس و آوریل، به علت سقوط قیمت‌های نفت، بازرگانان توانستند حجم‌های زیادی از نفت خام ارزان را خریداری و انبار کنند و بعداً آن را با قیمت‌های بالاتر به فروش رساندند.

گلنکور راهنمای تولید نیکل و زغال سنگ کل سال جاری را پایین‌تر آورده است. راهنمای تولید مس، کبالت، روی و فروکروم بدون تغییر باقی مانده است. مدیر عامل گلنکور، ایوان گلاسنبرگ، در بیانیه ای گفته کار بازاریابی ما، با دستیابی به درآمدهای قوی علی رغم نوسانات موجود در چرخه های اقتصادی، به سطح چالش برانگیزی صعود کرده است. عملکرد بسیار قوی در نیمه نخست به ما اجازه می دهد تا هم اکنون انتظارات خود برای درآمدهای پیش مالیاتی و پیش بهره کل سال 2020 را به سقف  طیف تعیین شده 2.2 تا 3.2 بیلیون دلاری در راهنمای سال ارتقا دهیم.

این شرکت تولید مس نیمه نخست سال جاری خود را 588.100 تن، 11 درصد یا 74.900 تن کمتر از تولید دوره مشابه 2019 اعلام کرد که علل عمده آن تحت مراقبت و نگهداری قرار گرفتن معدن موتاندا در جمهوری دموکراتیک کنگو، عیارهای پایین‌تر مورد انتظار در معدن آنتاپاکای در پرو و تأثیر کوتاه مدت محدودیت رفت و آمد مرتبط با کووید 19 در پرو است.

بخشی از این تأثیر منفی با بالاتر بردن حجم فراوری در معدن کالاهوسی در شیلی جبران شد. گلنکور راهنمای تولید مس کل سال جاری خود را به 1.225 میلیون تن، با اختلاف جزئی 35 هزار تن، تقلیل داد. گلاسنبرگ گفت که شرکت به طور خاص بازده عملیاتی قوی ای در کاتانگا داشت، معدنی که ارتقای آن برای دستیابی به ظرفیت طراحی شده تا پایان سال انجام خواهد یافت.

تولید کبالت با 33 درصد افت به 14.300 تن کاهش یافت، اما این شرکت راهنمای کل سال برای این فلز را در سطح میانه طیف معادل 28 هزار تن حفظ کرد. تولید روی گلنکور در نیمه نخست سال 550.100 تن، مساوی با رقم تولید دوره مشابه 2019، بود که بازتاب دهنده عیارهای بالاتر در معادن کانادایی و تعلیق های گوناگون موقت مرتبط با کووید 19 در آنتامینا و دیگر عملیات های آمریکای جنوبی است. تولید 55.200 تنی نیکل همتراز با رقم تولید نیمه نخست 2019 و منعکس کننده یک دوره عملیاتی قوی در معدن مورین در استرالیای غربی بود. تولید زغال سنگ گلنکور در نیمه نخست سال به 58.1 میلیون تن رسید که 10.1 میلیون تن یا 15 درصد کمتر از رقم تولید دوره مشابه 2019 بود. علت عمده این کاهش تولید تعلیق های عملیاتی مرتبط با کووید 19 در کلمبیا است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها