هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا

کشتی آرای: برای خرید طلای مردم پول نداریم

در الی که هنوز مشخص نیست بیشتر مشاغل به خصوص مشاغل پر خطر چه زمانی اجازه فعالیت خوتهند داشت بازار طلا و سکه برای به دست آوردن نقدینگی با چالش‌های جدیدی مواجه شده و دچار کمبود نقدینگی است.

کشتی آرای: برای خرید طلای مردم پول نداریم

کشتی آرای با اشاره به افزایش مراجعات برای فروش طلای خانگی به طلا فروشی‌ها گفت: به دلیل نبود فروش از سوی طلافروشی ها و کمبود نقدینگی گاهی مشاجراتی هم صورت می‌گیرد.

 

محمد کشتی‌آرای فعال بازار طلا و جواهر در مورد اینکه قشری در روزهای اخیر نسبت به فروش طلاهای خود اقدام کرده‌اند؟ به تسنیم گفت: افراد زیادی از دهک پایین تا بالای جامعه در روزهای اخیر برای فروش طلا و جواهر خود به واحدهای طلافروشی در بازار طلا و جواهر مراجعه کرده‌اند.

 

وی با تأکید براینکه در شرایط فعلی طلا و جواهر قابلیت تبدیل به نقدشوندگی دارد، تصریح کرد: در این ایام دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی‌های خود نسبت به فروش طلاهای خود اقدام می‌کنند.

 

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن اشاره به تعطیلی ۵۰ روزه واحدهای طلا فروشی گفت: ۵۰ روز طلا و جواهر فروشی‌ها فروش نداشته‌اند و همین امر باعث شده تا نسبت به خرید طلاهای مردم به مشکل بخورند؛ وقتی این واحدها پولی ندارند چطور باید طلا و جواهر را از مردم بخرند؟

 

کشتی آرای افزود:‌ با شرایط ویژه‌ای که در جامعه رخ داده باید به واحدهای طلا و جواهر فروشی نیز مهلت داده بشود تا بتوانند جنس خود را بخرند. الان پول نقد در طلافروشی ها وجود ندارد و نقدینگی این واحدها به شدت کم شده چون فروشی نداشته اند.

 

وی تأکید کرد: نقدینگی در واحدهای طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می‌کنند و همین امر باعث بروز مشاجراتی بین مشتریان و این واحدها شده است.

 

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به عدم فروش در واحدهای طلا فروشی بعد از بازگشایی بازار، گفت: مردم الان به فکر سلامت خود هستند و کسی دنبال خرید طلا و جواهر نیست. با اینکه بازار طلا باز است ولی هیچ ترددی در این بازار مشاهده نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مشخص و براساس قیمت ارز و طلای جهانی است، تصریح کرد: با این حال اما سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان حباب دارد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان فروخته می شود.

 

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۰۰ تومان است.

 

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۸۰هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

 

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۶۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۳۰ دلار معامله می‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها