ارزآوری صنعت مس برای کشور

سهام مس طی این 13 سال یعنی از زمان پذیرش در بورس تا به امروز جزو سهام‌های بنیادی و پربازده بوده است.

ارزآوری صنعت مس برای کشور

به گزارش سرویس اقتصادی مستقل آنلاین اردشیر سعدمحمدی با اشاره به مصوب شدن افزایش سرمایه شرکت مس از محل سود انباشته در مجمع‌عمومی عادی در تیرماه سال‌جاری گفت: زمانی پیشنهاد افزایش 30درصدی سرمایه از محل سود انباشته تصویب شد که مجوزهای لازم از هیأت‌مدیره، سازمان بورس و مراجع قانونی گرفته شد.

مدیرعامل شرکت مس افزود: در 29 دی‌ماه مجمع عمومی فوق‌العاده با حضور سهامداران شرکت مس برگزار می‌شود تا به‌طور رسمی سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران به‌منظور عملیاتی کردن افزایش 2340 میلیارد تومانی سرمایه، از مبلغ 7800 میلیارد تومان به 10140 میلیارد تومان برسد. 

سعدمحمدی تصریح کرد: هدف از این افزایش سرمایه، تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا است.

به گزارش مستقل آنلاین مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر این‌که  صنعت مس جزو صنایع پربازده است و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه باعث سودآوری و ارزآوری برای کشور می‌شود، گفت: در حال حاضر شرکت مس آماده است تا پایان امسال بیش 3500 میلیارد تومان طرح توسعه‌ای اعم از طرح افزایش ظرفیت ذوب خاتون‌آباد از 80 هزار تن به 120 هزار تن، کارخانه اسیدسولفوریک خاتون‌آباد، کارخانه اکسیژن و انبار کنسانتره را افتتاح و بهره‌برداری کند. 

وی با اشاره به این‌که محور توسعه در شرکت مس بر پایه افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس تعریف و طراحی شده است، تأکید کرد: علاوه بر این، طرح‌ توسعه معدن مس درآلو، کارخانه تغلیظ دره‌زار و فاز سه تغلیظ سونگون با سرعت در حال اجرایی شدن هستند که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت کنسانتره شرکت مس افزایش خوبی خواهد یافت.

سعدمحمدی گفت: تا 22 دی‌ماه سال جاری، فملی بازدهی 92 درصدی نصیب سهامدارانش کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها