30نماینده اصولگرا به‌بهانه افزایش قیمت بنزین بر طبل استیضاح زنگنه کوبیدند

افزایش قیمت بنزین در هفته گذشته که توسط سران قوا تصویب و سپس به تایید صریح مقام معظم رهبری رسید، دلیل اصلی این استیضاح است.

30نماینده اصولگرا به‌بهانه افزایش قیمت بنزین بر طبل استیضاح زنگنه کوبیدند

گنه کرد در بلخ آهنگری...

گزارش اختصاصی مستقل از جلسه علنی عصر یکشنبه: 

روز یکشنبه سوم آذرماه در جلسه علنی عصر اتفاقی قابل توجه رخ داد. در حالیکه قرار است روز سه‌شنبه ۵ آذر در جلسه علنی صبح استیضاح محمود حجتی برگزار شود، نامه استیضاح دیگری در صحن علنی توسط نمایندگان مخالف دولت دست به دست شد و ۳۰ اصولگرای تندرو بر طبل استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت کوبیدند. افزایش قیمت بنزین در هفته گذشته که توسط سران قوا تصویب و سپس به تایید صریح مقام معظم رهبری رسید، دلیل اصلی این استیضاح است.

در حالی که بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت ۴۸ ساعت قبل از خبر اعلام افزایش نرخ بنزین قویا هرگونه افزایش قیمت بنزین و سایر حاملهای انرژی را تکذیب کرده بود.

بعدا مشخص شد که سران ۳ قوه راساً اقدام به افزایش قیمت بنزین کرده بودند و هیئت دولت بعد از جلسه مزبور و به فاصله ۲۴ ساعت قبل از اعلام عمومی، متوجه این تصمیم ناگهانی و غیرمنتظره شدند.

علت استیضاح وزیر نفت امری ناموجه است، چنانچه نمایندگان معترض به وزیر نفت خواهان روشنگری بودند میتوانستند با تشکیل جلسه غیر علنی میزبان سران ۳ قوه در مجلس باشند تا ریشه واقعی این تصمیم را دریابند. 

بنابر گزارش خبرنگار پارلمانی مستقل، استیضاح زنگنه می‌تواند باری از دوش حجتی بردارد و محتمل است استیضاح وزیر نفت منجر به نجات حجتی از مهلکه استیضاح بشود.طبق اخباری که از راهروهای مجلس به خبرنگار ما رسید صبح روز یکشنبه سوم آذر بعداز جلسه هیئت دولت، رئیس جمهور با استعفای وزیر کشاورزی مخالفت کرد. 

اکنون محمود حجتی آماده می‌شود که روز 

سه‌شنبه از عملکرد خویش در جلسه استیضاح دفاع نماید.برخی از تحلیگران اصلاحطلب بر این عقیده‌اند که همزمانی استیضاح این ۲ وزیر اصلاح طلب در راستای اصلاحات زدایی کابینه است.

به هرحال نمایندگان مخالف زنگنه اعلام نموده‌اند که نامه استیضاح وزیر نفت را روز  دوشنبه تقدیم هیئت رئیسه خواهند کرد. با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای مجلس از روز ۶ آذرماه احتمالا استیضاح زنگنه در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۴ آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. 

طبق آخرین اخبار ما، کمیسیون انرژی مجلس از بیژن زنگنه حمایت می کند. اما آنچه که محتمل است با توجه به اینکه علی لاریجانی در جلسه سران قوا از افزایش قیمت بنزین دفاع نموده است به احتمال فراوان در روز استیضاح بیژن نامدار زنگنه با تندروها همراهی نخواهد کرد. هرچند که تندروها با این استیضاح آنهم به خاطر افزایش قیمت بنزین بار دیگر در مسیر مخالفت با مقام معظم رهبری قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها