نکات کلیدی در انتخاب بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال

انتخاب یک صرافی خوب و مطمئن در بازار ارزهای دیجیتال مسئله‌ای است که سرمایه گذاران و تریدر‌های این حوزه می‌بایست به طور جدی آن را در نظر بگیرند.

نکات کلیدی در انتخاب بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال

به همین منظور قصد داریم هر چه بیشتر درباره ویژگی‌های یک صرافی مطمئن صحبت کرده و بهترین صرافی ارز دیجیتال را معرفی کنیم.

با توجه به شناخت ویژگی‌های یک صرافی خوب برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتالمی‌توانید از طریق لینک https://iranbroker.net/exchange-crypto به عنوان یک منبع کامل و مطمئن در تحلیل صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه کنید. ایران بروکر در این صفحه صرافی‌هایی مانند کوکوین (KuCoin)، بینگ ایکس (BingX) و کوینکس (CoinEx) را به عنوان بهترین گزینه‌ها برای شروع فعالیت در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و نوبیتکس، اکسیر، تترلند و والکس را به عنوان بهترین گزینه‌های صرافی‌های ایرانی معرفی کرده است.

لازم به ذکر است علاوه بر ایران بروکر به عنوان یک منبع اطلاعاتی مفید، می‌توانید از طریق لینک https://arzdigital.com/coins/exchangesبه عنوان منبع کاملی دیگر استفاده کنید و لیستی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را مشاهده فرمایید.

ویژگی‌های یک صرافی خوب و مطمئن

معیار‌های متفاوتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان سطح اعتبار یک صرافی را بررسی کرد. برخی از این فاکتور‌ها عبارتند از:

امنیت

طبق تحقیقات انجام شده و طی یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ که توسط سایت توکن اینسایت (TokenInsight) انجام گردید، سه عامل اساسی امنیت، اعتبار و حجم معاملات و نقدینگی صرافی جهت انتخاب یک صرافی به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال توسط کاربران در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به این موضوع عموما سرمایه گذاران سعی بر آن دارند که در صرافی‌ای سرمایه‌گذاری کنند که سیستم امنیتی قوی‌ای داشته باشد. بنابراین توجه به نکات زیر می‌تواند جهت بررسی سطح امنیتی یک صرافی یاری رسان باشند.

· روش نگهداری دارایی‌های دیجیتال توسط صرافی

· بررسی سابقه‌ی هک شدن صرافی.

· در صورت وجود سابقه، اطلاع از میزان دارایی به سرقت رفته و کارهایی که صرافی بعد از سرقت جهت جبران خسارت زیان دیدگان انجام داده است.

· بررسی سیستم احراز هویت و موارد مورد نیاز جهت ورود به صرافی

اعتبار

اعتبار صرافی را می‌توان از طریق تعداد کاربران فعال آن و بررسی نظرات کاربران درباره صرافی اعتبارسنجی کرد. همچنین سابقه‌ی فعالیت صرافی و میزان فعالیت آن در شبکه‌های اجتماعی و میزان هزینه‌های آن‌ها جهت آموزش کاربران خود نیز از موارد قابل توجه دیگر هستند.

نقدینگی و حجم معاملات

حجم معاملات یک صرافی از موارد دیگری است که جهت انجام معاملات با حجم‌های سنگین بسیار اهمیت دارد. ؛ بنابراین انتخاب صرافی با حجم معاملات پایین جهت انجام معاملات سنگین به هیچ عنوان توصیه نشده و می‌تواند هزینه‌های معامله گران را به دلیل خرد کردن حجم‌های بالا در چندین معامله‌ی کوچک، افزایش دهد. در نتیجه نقدینگی و حجم معاملات بالای یک صرافی گزینه‌ای است که می‌تواند آن را به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال نمایان کند.

احراز هویت یا KYC

احراز هویت مشتریان مسئله‌ی بسیار مهمی است که صرافی‌ها به وسیله‌ی آن می‌توانند کاربران خود را گزینش کرده و تا حدود زیادی از فساد‌های مالی و پولشویی جلوگیری کنند. بنابراین صرافی‌هایی که اجازه معامله کردن به افراد ناشناس را می‌دهند می‌توانند فضاهای پر ریسکی را برای سرمایه گذاران داشته باشند. زیرا چنین صرافی‌هایی ممکن است خود کلاهبردار باشند و یا سهم کوچکی از بازار را در اختیار داشته باشند.

همچنین ممکن است پس از گذشت مدتی از شما درخواست انجام احراز هویت کنند که در صورت انجام ندادن این کار حساب شما را مسدود خواهند کرد. معمولا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال از سیستم‌های احراز هویت دو عاملی، ارسال پیامک، ایمیل و… جهت ورود کاربران به صرافی استفاده می‌کنند.

شکاف قیمتی و نحوه قیمت‌گذاری‌ها

اختلاف قیمت بهترین خریدار و فروشنده نکته‌ی بسیار مهمی است که در صرافی‌های مختلف این شکاف قیمتی متفاوت است. بنابراین در صورت وجود شکاف بالای قیمتی در یک صرافی احتمال بروز ضرر‌های سنگین در حجم‌های بالای معاملاتی افزایش می‌یابد. در نتیجه جهت انتخاب یک صرافی به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال توجه به این نکته حائز اهمیت است.

پشتیبانی از کاربران

پشتیبانی یک صرافی یکی از فاکتور‌های اساسی تشکیل دهنده‌ی آن به شمار می‌رود که در صورت ضعیف بودن می‌تواند باعث از بین رفتن اعتبار صرافی گردد. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال عموما دارای پشتیبانی قوی از کاربران بوده و به صورت آنلاین، تلفنی و از طریق ایمیل پاسخگو هستند.

2

قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای

وجود قیمت‌های لحظه‌ای و واقعی یک صرافی برای معامله گرانی که در تایم فریم‌های پایین معامله می‌کنند، بسیار حیاتی بوده و صرافی‌های ارز دیجیتال برتر عموما قیمت‌های واقعی و لحظه‌ای را ارائه می‌کنند.

کیف پول اختصاصی

وجود کیف پول اختصاصی در یک صرافی می‌تواند هزینه‌های ناشی از انتقال مداوم ارز‌های دیجیتال به کیف پول شخصی را برای افراد تازه کار به میزان قابل توجهی کاهش دهد. صرافی‌های برتر معمولا یک کیف پول اختصاصی دارند. عدم وجود محدودیت خرید و فروش

نبود محدودیت خرید و فروش این امکان را برای کاربران و به ویژه تازه وارد‌ها فراهم می‌سازد تا با کمترین مبلغ ممکن بتوانند وارد بازار شده و در صورت نیاز به مرور مبلغ خود را افزایش دهند. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال معمولا این امکان را در اختیار معامله گران قرار می‌دهند.

کارمزد

بازار ارز‌های دیجیتال دو نوع کارمزد دارد که یکی مربوط به شبکه و دیگری در ارتباط با صرافی است. بنابراین انتخاب صرافی‌ای که کارمزد کمتری جهت انجام تراکنش دریافت می‌کند می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند.

معامله جفت ارز دیجیتال

قابلیت تبدیل یک جفت ارز دیجیتال به یکدیگر از دیگر مزایایی است که یک صرافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ویژگی می‌تواند هزینه‌ها را بسیار کاهش داده و دیگر نیاز به تبدیل ارز دیجیتال به ریال جهت خرید ارز دیگر نباشد.

تنوع تعداد ارزهای دیجیتال

تنوع در تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط یک صرافی می‌تواند گزینه‌های قابل انتخاب یک معامله‌گر را افزایش داده و در نتیجه امکان دریافت سود بیشتر را برای او فراهم سازد. هر چند این معیار به تنهایی دلیل بر خوب بودن صرافی نبوده و وجود تعداد زیادی ارز دیجیتال در کنار ارزهایی با حجم معاملاتی بالا مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و… می‌تواند برای صرافی مزیت محسوب شود.

3

شفافیت

صرافی‌های معتبر عموما اطلاعات خود مانند شماره‌های تماس پاسخگو و آدرس محل کار خود را در سایت خود ذکر کرده و اعضای تیم خود را معرفی می‌کنند. همچنین اهداف و چشم‌انداز‌های خود را با شفافیت تمام در اختیار عموم قرار می‌دهند.

رابط کاربری

وجود یک رابط کاربری ساده که بتواند مشتریان را جذب کرده و کاربر به راحتی با آن کار کند یکی دیگر از ویژگی‌های یک صرافی خوب به شمار می‌آید.

تسویه حساب‌ها

عمل تسویه حساب یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که بر اعتبار صرافی بسیار موثر است. خوش حساب بودن صرافی‌ها می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

سخن پایانی

در این نوشته ویژگی‌های بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال را بررسی کرده و با تعدادی از بهترین صرافی‌های داخلی و خارجی آشنا شدیم. با توجه به نکات ذکر شده پیشنهاد می‌گردد پیش از شروع هرگونه معامله یا سرمایه‌گذاری در بازار پیچیده‌ی ارز‌های دیجیتال نکات فوق را بررسی کرده و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به ایران بروکر مراجعه فرمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها