رگورد تورم و گرانی در کشور شکسته شد

بنابر اعلام آمار رسمی،افزایش تورم و گرانی همه رکوردها را شکست و نرخ تورم به بالاترین حد رسیده است.

رگورد تورم و گرانی در کشور شکسته شد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

بر اساس داده های رسمی، نرخ تورم سرانه رسمی سالانه مصر در ماه فوریه به بالاتر از حد انتظار 31.9 درصد رسید که بالاترین رقم در پنج سال و نیم گذشته است، در حالی که بر اساس داده های رسمی، تورم اصلی به رکورد 40.26 درصد رسید.

تورم فزاینده به دنبال مجموعه ای از کاهش ارزش پول از مارس 2022، کمبود طولانی مدت ارز خارجی و ادامه عقب ماندگی واردات از بنادر رخ داد.

این نشان دهنده میزان فشارهای اقتصادی است که از اوایل سال گذشته ایجاد شده است و فشار بر کمیته سیاست پولی بانک مرکزی را که قرار است در 30 مارس تشکیل شود، برای افزایش نرخ بهره مجدداً افزایش خواهد داد.

تورم سالانه مصرف کننده شهری بالاترین رقم از آگوست 2017 بوده است، نه ماه پس از کاهش ارزش شدید دیگر که به 31.92 درصد رسید. طبق داده های آژانس آمار CAPMAS، بیش از یک سال است که به طور پیوسته در حال صعود بوده و در ژانویه به 25.8 درصد رسیده است.

طبق پیش بینی میانگین در نظرسنجی رویترز از 14، اقتصاددانان انتظار 26.7 درصد را داشتند.

رقم ماه فوریه برای تورم اصلی، که اقلام ناپایدار مانند مواد غذایی را حذف می کند، بالاترین رقم از زمانی است که بانک مرکزی این آمار را در نوامبر 2009 منتشر کرد. در حالیکه تورم اصلی در ژانویه 31.2 درصد بود.شش تحلیلگر تورم اصلی ماه فوریه را 32.85 درصد پیش بینی کرده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها