جدیدترین قیمت دام زنده/ سیگنال کاهش قیمت گوشت!

قیمت گوشت قرمز به‌طور معمول در شش‌ماه ابتدای سال با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضا کاهشی می‌شود و امسال نیزآمارهای تولیدکنندگان حاکی از افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده است اما روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار هنوز آغاز نشده است.

جدیدترین قیمت دام زنده/ سیگنال کاهش قیمت گوشت!

به گزارش مستقل آنلاین؛ همشهری نوشت: قیمت گوشت قرمز به‌طور معمول در شش‌ماه ابتدای سال با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضا کاهشی می‌شود و امسال نیزآمارهای تولیدکنندگان حاکی از افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده است

قیمت گوشت قرمز به‌طور معمول در شش‌ماه ابتدای سال با توجه به افزایش عرضه و کاهش تقاضا کاهشی می‌شود و امسال نیزآمارهای تولیدکنندگان حاکی از افزایش عرضه و کاهش قیمت دام زنده است اما روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار هنوز آغاز نشده و مصرف‌کنندگان در حالی ناچارند این کالای اساسی را با قیمت‌های گزاف تهیه کنند که قیمت مرغ نیز روند افزایشی گرفته و به کیلویی ۹۰هزار تومان رسیده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود با افزایش عرضه و کاهش تقاضا در ماه‌های آینده قیمت گوشت کاهشی شود.

دام زنده ۴۰هزار تومان ارزان شد

در حالی‌که تولیدکنندگان از کاهش قیمت دام زنده خبر می‌دهند، رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان هنوز سودی از این کاهش قیمت نبرده‌اند.

افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور روز گذشته از کاهش ۳۰ تا ۴۰هزار تومانی قیمت دام نسبت به قبل از عید خبر داد و گفت: بنابر آمار قیمت هرکیلو دام در اسفندماه ۱۷۰ تا ۱۸۰هزارتومان بود درحالی‌که اکنون به سبب ازدیاد عرضه به ۱۴۰ تا ۱۵۰هزارتومان رسیده است.

رئیس شورای تامین دام کشور قیمت دام زنده را در همین حدود اعلام کرد و خواستار استفاده دولت از اهرم‌های حمایتی از دامداران شد.

منصور پوریان گفت: با گرم شدن هوا و استمرار افزایش عرضه، قیمت دام سبک با کاهش چشمگیر به ۱۳۵‌ تا۱۴۰ هزار تومان رسیده و با توجه به افزایش عرضه دام داخلی و عرضه گسترده گوشت‌های وارداتی انتظار می‌رود در راستای خرید تضمینی یا صادرات دام تدابیری اندیشیده شود تا دامداران دچار مشکل نشوند.

دادرس افزود: با توجه به قیمت امروز دام زنده، هر کیلو لاشه گوسفندی باید با قیمت ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزارتومان در بازار عرضه شود. این در حالی است که قیمت هر کیلو لاشه در خرده‌فروشی‌ها این روزها حدود ۳۹۰هزار تومان و هر کیلو گوشت قطعه‌بندی بالای ۴۰۰هزارتومان است. در شرایطی که تولیدکنندگان از کاهش قیمت دام زنده خبر می‌دهند، مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا به‌رغم کاهش قیمت دام، نرخ گوشت تغییری نداشته است.

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت هرکیلو شقه گوسفندی در قصابی‌های سطح شهر تهران ۳۵۰ تا ۳۸۰هزارتومان، ران گوسفندی ۴۰۰ تا۴۵۰هزارتومان، راسته گوسفندی ۵۰۰هزارتومان، سردست گوسفندی ۴۰۰‌تا۴۳۰هزارتومان است.

تناقض در آمارها

آمار و ارقام اعلام شده از رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی نشان می‌دهد نرخ کنونی گوشت چندان هم غیرقابل انتظار نیست. علی‌اصغر ملکی روز گذشته قیمت دام زنده را ۱۶۰ تا ۱۶۵هزارتومان اعلام کرد که با قیمت اعلامی تولیدکنندگان دست‌کم ۳۰هزار تومان فاصله دارد.

او قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را نیز برای مغازه‌دار ۳۵۰ تا ۳۵۵هزارتومان اعلام کرد که با احتساب ۱۰درصد سود خرده‌فروشی کیلویی ۳۸۵تا ۳۹۰هزار تومان به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد و این قیمتی است که هم‌اکنون نیز در بازار دیده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها