مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

بانک توسعه تعاون از بانک های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی، بانک های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند.

بانک توسعه تعاون از بانک های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته، یک هزار و ۲۳۲ نفر بعنوان شاغل جدید به فعالان حوزه مشاغل خانگی این استان اضافه شدند.

حامد آرامش در گفت وگو با ایسنا- بیان کرد: مشاغل خانگی از جمله کسب و کاری به شمار می‌رود که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب بسیار مورد توجه و استقبال قرار دارد.

وی گفت: امروزه بدون هیچ مشکلی می توان در خانه شغل ایجاد کرد و به مشاغلی همچون قالی بافی، انواع صنایع دستی، کسب‌وکار اینترنتی، کسب‌وکار تولیدی، کسب‌وکار خدماتی، کسب‌وکار کشاورزی، کسب‌وکار دامداری، کسب‌وکار هنر و سینما و... پرداخت که البته هر کدام بستگی به محل زندگی و شرایط فرد جویای کار شغل خانگی دارد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، حمایت از مشاغل خانگی و فعالان این بخش را مورد توجه قرار داده است بطوریکه سال گذشته میزان اعتبارات برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد شغل خانگی در سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش روبرو بوده است.

آرامش اظهار کرد: میزان اعتبارات ابلاغی سال گذشته در بخش مشاغل خانگی به این استان، یکصد و یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان تاکنون، حدود ۹۲ میلیارد تومان به متقاضیان مستقل و پشتیبان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: رفاه کارگران، توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی، بانک های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با دارا بودن ظرفیت های مناسب در حوزه کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و تولید محصولات گلخانه ای، صنایع دستی و همچنین جمعیت جوان و پویا، می تواند در رونق اشتغالزایی و تقویت اقتصاد کشور نقش آفرین باشد.

آرامش تصریح کرد: افراد علاقمند به ایجاد کسب و کارهای خانگی می توانند با مراجعه به سایت https://smkh.mcls.gov.ir/ از شرایط دریافت مجوز فعالیت و تسهیلات مطلع شوند و نام نویسی کنند.

وی افزود: در حال حاضر متقاضیان پشتیبان به ازای بکارگیری هر نیروی کار، ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات تا سقف چهار میلیارد تومان می توانند دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها