حقوق ها چند برابر می شود؟! خط فقر در سال 1402 پیش بینی شد: 18 میلیون تومان!

طبق گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی، در بودجه 1402، خط فقر حدود ۱۸ میلیون پیش‌بینی شده است. حال این پرسش مطرح است که حقوق ها چه مقدار افزایش می یابد؟

حقوق ها چند برابر می شود؟! خط فقر در سال 1402 پیش بینی شد: 18 میلیون تومان!

به گزارش مستقل آنلاین؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش خود را به کار خواهد بست تا متناسب با شرایط اقتصادی در سطح جامعه به معلولان در بودجه ۱۴۰۲ پرداخته شود.

حسن لطفی  با تاکید بر ضرورت توجه به معلولان در لایحه بودجه سال آتی، بیان کرد: آنطور که باید و شاید به معلولان در لایحه بودجه سال آتی توجه نشده است و کمیسیون اجتماعی قطعا در بررسی لایحه بودجه آینده به معلولان توجه خواهد داشت و در جریان ارائه پیشنهادات و چکش کاری لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس باید به وضعیت معلولان کشور رسیدگی شود.

مجلس باید عنایت ویژه تری به معلولان داشته باشد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه خط فقر حدود ۱۸ میلیون تومان پیش بینی شده است قطعا مجلس و دولت باید عنایت ویژه تری به معلولان جامعه داشته باشند. با ماهی ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان کمک معیشت به معلولان، آن ها قادر نیستند امورات خود را پیش ببرند و با این بودجه معلولان با چالش اساسی مواجه خواهند شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده معتقد هستم که بودجه معلولان باید افزایش پیدا کند. ما نیز تلاش خواهیم کرد تا در جریان تصویب بودجه در مجلس این امر محقق شده و نگاه ویژه تری به بودجه معلولان داشته باشیم.

طبق گزارش ایسنا، روز گذشته گروهی از معلولان در اعتراض به حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار بازگشت این ردیف به لایحه بودجه و تخصیص اعتباری شایسته برای پاسخگویی به نیاز این قشر شدند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها