مدیرعامل شستا:

اصلاح پرتفوی شستا راهبرد اصلی و جامع ما خواهد بود

ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: در شستا ماموریت دانش بنیان را دنبال می‌کنیم. ماموریت دانش بنیان یکی از مهمترین مظاهر اقتصاد مقاومتی است.

اصلاح پرتفوی شستا راهبرد اصلی و جامع ما خواهد بود

 

به گزارش شستا رسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه شورای معاونین و مدیران عامل هلدینگ‌های شستا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هیات های اندیشه ورز گفت: شستا یکی از هلدینگ ها بزرگ اقتصادی در کشور است که شرایط گوناگون باعث می شود افراد مختلف در جایگاه های مدیریتی گوناگون آمد و رفت داشته باشند . باید به این موضوع توجه کرد که چقدر می توان به آدم ها متکی شد . 

وی با اشاره به تشکیل اندیشکده شستا افزود: یک هیات اندیشه ورزی و یک دانشکده می تواند افراد متخصص و صاحب نظر را به مجموعه اضافه کند. اندیشکده شستا ایجاد شد تا همگان را به اندیشه کردن تذکر بدهد. اندیشکده شستا متمم و مکمل است و وظیفه دارد صنعت، دانشگاه و صنوف رو کنار هم گردآورد. 

مدیرعامل شستا تشریح کرد: برنامه ریزی و مدیریت راهبردی از ماموریت های اصلی تشکیل اندیشکده شستا است . باید از نخبگان اندیشه ورز در جهت پیشبرد اهداف این اندیشکده استفاده شود. اندیشکده شستا زمانی به اهداف خود می‌رسد که مدیران هلدینگ ها و شرکت ها نهایت همکاری را با آن داشته باشند. رسیدن به فهم مشترک از الزامات این مهم است .

وی افزود: رسیدن به فهم مشترک باعث سرعت یافتن ماموریت های اندیشکده شستا می شود . این سرعت نه به معنای شتاب زده گی بلکه به معنای سرعت مطمئنه با تعامل دوسویه فی مابین اندیشکده و شرکت های تابعه است . 

بازیان با اشاره به میزگردهای تخصصی پیش بینی شده در اندیشکده شستا گفت: این میزگردها میدانی است که موضوعات کلان را ناظر به صنعت بررسی می‌کند.  شستا باید راهبردی فکر کند و با دانش قدم بردارد . 

وی با اشاره به لزوم توجه به تعدیل پرتفو هلدینگ ها تابعه تشریح کرد: تعدیل پرتفو قطعا نیاز به برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد. جامعیت و مانعیت اصلاح پرتفو باید با همکاری هلدینگ ها به دست آید .شناسایی مختصات مشارکت و همکاری در اصلاح پرتفو از امور مهم و اثر گذار است. 

مدیرعامل شستا تصریح کرد: الزامات اولیه اصلاح پرتفو باید مشخصا اعلام شود. در این خصوص شستا که وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را برعهده دارد باید در اصلاح پرتفو هلدینگ ها نقش آفرینی کند. برای اصلاح پرتفو با دیدگاه سیستمی کار را آغاز می‌کنیم.  در دیدگاه سیستمی ، زیر سیستم هایی مشخص می شود که دارای ورودی ، خروجی و ساز و کار انجام کار، تعریف می شود. 

وی با اشاره به اصلاحاتِ ناظر به برنامه ریزی تحولی شستا گفت: این برنامه تحولی در شستا یک بخش سیاست ها ، بخشی عملکرد و یک بخش دیگر ، گزارش های ناظر به حداقل ترین اصلاح هاست که نشان گر پیامد ها و آثار برنامه ریزی ها است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها