مردم دیگر قبض گاز را پرداخت نمی کنند

پس از گرانی قبض های گاز و برق،مردم تصمیم گرفتند طی اقدامی هماهنگ دیگر قبض های گاز را پرداخت نکنند.

مردم دیگر قبض گاز را پرداخت نمی کنند

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

بیش از 193 هزار نفر متعهد شده‌اند که اگر یک میلیون بریتانیایی متعهد به پرداخت نکردن قبض‌های انرژی خود شوند، «اعتصاب» خواهند کرد.

در ابتدا، کمپین پرداخت نکن متعهد شده بود که از اول اکتبر، زمانی که Ofgem (نهاد تامین کننده گاز و انرژی در انگلیس)  اعلام کرد سقف قیمت نرخ گاز و برق افزایش می‌یابد، یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند تا از پرداخت قبوض خودداری کنند. کارشناسان استدلال کردند این میزان از همراهی با کمپین حکایت از نا رضایتی شدید مردم انگلیس دارد.

این سقف قیمت قرار بود از روز شنبه 80 درصد افزایش یابد و به 3549 پوند برسد و سپس در ژانویه به 5400 پوند برسد. درعوض، تحت ضمانت برنامه قیمت انرژی لیز تراس، میانگین قبض سالانه به مدت دو سال به 2500 پوند محدود می شود.

هدف 1 میلیون نفری شدن این گروه همچنان باقی مانده است و اکنون خواستار "کاهش قبوض انرژی به سطح مقرون به صرفه" شده اند و متعهد شده است که "در صورت نادیده گرفته شدن ما، پرداخت را با هم متوقف خواهیم کرد".

این جنبش توسط گروهی از مردم که از ترس عواقب ناشناس مانده اند، در ماه ژوئن آغاز شد. هیچ بودجه مرکزی برای کمپین وجود ندارد. پوشش رسانه‌ای و انتشار آگهی‌های مردمی و رویدادها به ارتقای آن کمک کرده است.

سخنگوی این جنبش در پاسخ به این سوال که آیا اعلامیه نخست وزیر جنبش آنها شکست خورده است یا خیر، گفت: «تهدید همه ما که می گوییم پول نمی دهیم، برای دولت گزینه دیگری باقی نگذاشت. ما با هم دولت را مجبور کردیم که وارد عمل شود و افزایش فاجعه بار 80 درصدی قیمت انرژی را که با آن مواجه بودیم کاهش دهد. اما باید واضح بگوییم: این بحران هنوز به پایان نرسیده است».

به نظر می رسد افراد درگیر در این کمپین در دو گروه قرار می گیرند: گروه اول کسانی که نمی توانند قبض های خود را در این زمستان بپردازند و گروه دیگر کسانی که از نظر ایدئولوژیک مخالف سودهای کلان در بخش هایی از صنعت انرژی هستند که می خواهند با پرداخت نکردن پیامی به مشاغل بزرگ ارسال کنند.

سخنگوی این جنبش گفت: «ما تا آستانه یک میلیون عضو به اعتصاب ادامه خواهیم داد – اما گروه‌های محلی نیز تمهیداتی را که در جوامع محلی‌مان نیاز داریم برای محافظت از خود و یکدیگر در برابر سرما در زمستان امسال اندیشده اند».

یکی از مشکلات این کمپین، ترکیب دو بخش از صنعت انرژی است. این ایراد استدلال می‌کند که انتظار می‌رود تولیدکنندگان انرژی، مانند BP و Shell، در دو سال آینده میلیاردها سود اضافی کسب کنند.

با این حال، پرداخت نکردن قبوض انرژی در ابتدا تنها بر تامین‌کنندگان خرده‌فروشی تأثیر می‌گذارد که طی سال گذشته با فشاری مواجه شده‌اند که ناشی از افزایش قیمت عمده‌فروشی گاز و سقف هزینه‌هایی است که می‌توانند از مصرف‌کنندگان دریافت کنند. این امر منجر به از کار افتادن بیش از 30 شرکت شد.

سابقه بزرگ این کمپین، شورش های مالیاتی نظرسنجی در سال 1990، باعث شد که چهار میلیون نفر از پرداخت امتناع کنند - برخی از آنها مجبور به پرداخت شدند تا دولت تاچر به لغو طرح مالیاتی خود مجبور شد.

اینکه آیا این جنبش می‌تواند به آن مقیاس برسد یا نه، باید دید، اما شاید زمستان سرد، خاموشی‌ها و چشم‌انداز ناآرامی‌های مدنی می‌تواند باعث اقدامات بیشتر دولت تراس شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها