صعود ارزهای دیجیتال آغاز شد؛

ارزش بیت کوین از پوند انگلیس بیشتر شد

پس از مدتها بیت کوین مجددا صعود کرد و طی 24 ساعت گذشته ارزش این ارز دیجیتال از پوند انگلیس بیشتر شد.

ارزش بیت کوین از پوند انگلیس بیشتر شد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

به گفته شرکت داده‌های بازار Kaiko Research، حجم معاملات بین پوند انگلیس و ارز دیجیتال بیت‌کوین پس از سقوط پول ملی انگلیس در روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید.

پوند در برابر دلار روز دوشنبه به پایین ترین حد خود سقوط کرد، که جمعه گذشته پس از اعلام دولت بریتانیا کاهش مالیات بدون بودجه کاهش یافت.

بر اساس تحقیقات کایکو، حجم معاملات در جفت معاملاتی بیت کوین-پوند در هشت صرافی بزرگ جهان در روز دوشنبه به رکورد 846 میلیون پوند (920 میلیون دلار) رسید که در مقایسه با میانگین روزانه 54.1 میلیون پوند تا کنون بالاترین آمار در سال 2022 رسیده است.

جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات شرکت رمزنگاری CoinShares گفت: این افزایش احتمالاً به دلیل معامله‌گران است که پوند را با بیت کوین مبادله می‌کنند.

او گفت: "همبستگی بالایی با رشد حجم بیت کوین و بی ثباتی سیاسی/پولی وجود دارد."

باترفیل گفت قبلاً در حجم معاملات کریپتو ارزهای دیگر مانند روبل روسیه و گریونای اوکراین جهش هایی رخ داده بود، اما او هرگز چنین حرکت بزرگی را در حجم جفت بیت کوین-پوند ندیده بود.

کانر رایدر، تحلیلگر تحقیقاتی در Kaiko، گفت که داده ها نشان می دهد که بازارهای ارزهای دیجیتال به نوسانات ارزهای فیات واکنش نشان داده اند. وقتی پول انگلیس در ۲۶ سپتامبر سقوط کرد، او گفت: «سرمایه‌گذاران فرصت‌طلب به صرافی‌های کریپتو هجوم بردند که BTC-GBP را پیشنهاد می‌کردند تا از طریق آربیتراژ از هرگونه قیمت‌گذاری نادرست بیت‌کوین در سراسر ارزهای فیات سود ببرند.»

صرافی کریپتو Bitfinex گفت که در روز دوشنبه شاهد "جهش قابل توجهی" در حجم و فعالیت معاملاتی جفت بیت کوین-پوند بوده است که به گفته تحلیلگران Bitfinex "بر پتانسیل بزرگترین ارز دیجیتال برای بهره مندی از شکنندگی آشکار در ارزهای فیات تاکید کرد."

مطمئناً، ارزهای رمزنگاری شده بسیار پر نوسان هستند و قیمت بیت کوین تا کنون در سال 2022 به شدت کاهش یافته است زیرا افزایش نرخ بهره سرمایه گذاران را وادار به کنار گذاشتن دارایی های پرریسک تر کرده است.

در مقایسه با دلار، بیت کوین در سال جاری تاکنون حدود 58 درصد کاهش داشته است، در حالی که پوند انگلیس 20 درصد کاهش یافته است.

بیت کوین روز چهارشنبه حدود 19515 دلار و در برابر پوند انگلیس 17940 دلار معامله شد. این ارز دیجیتال روز سه شنبه در برابر پوند انگلیس به بالاترین حد دو هفته اخیر خود رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها