معاون راهبری هلدینگ‌های شستا:

ارزش هم افزایی درون گروهی شستا به 72 هزار میلیارد تومان رسید

عباس‌زاده گفت: در گروه شستا توانستیم ۷۲ هزار میلیارد تومان هم‌افزایی را اجرا کنیم که این رقم با احتساب خرید و فروش به ۱۴۴ هزار میلیارد می‌رسد.

 ارزش هم افزایی درون گروهی شستا به 72 هزار میلیارد تومان رسید

معبود عباس‌‌زاده معاون راهبری هلدینگ‌های شستا  در مراسم اختتامیه همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی که امروز ۲۳ تیرماه در  سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با ارائه نقشه مالکیت سهام و طراحی سامانه یکپارچه هم‌افزایی در گروه بزرگ شستا یادآور شد: طبق دستور  هیئت مدیره شستا، برای اینکه بتوانیم هلدینگ‌های زیرمجموعه را در یک قاب ببینیم و جریان ارزشی آنها را شناسایی و تحلیل کنیم چاره‌ای جز طراحی نقشه مالکیت سهام و سامانه یکپارچه هم افزایی نداشتیم.

وی ادامه داد: سامانه فوق به عنوان سامانه محوری گروه شستا و شرکت‌های تابعه خواهد بود به این معنا که ما از طریق این سامانه تمامی زیرمجموعه های شستا را به این نقشه جامع وصل خواهیم کرد.

معاون راهبری هلدینگ‌ها‌‌ی شستا اظهار کرد: یکی از خروجی‌های مهم این نقشه، طراحی جریان ارزش یکپارچه گروه شستا و هلدینگ‌های تابعه است. در حقیقت جریان هم‌افزایی و شاخص های آن در زنجیره ارزش یکپارچه شستا شناسایی شده و قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد. 

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در گروه شستا توانستیم  ۷۲ هزار میلیارد تومان هم‌افزایی را اجرا کنیم که این رقم با احتساب خرید و فروش به ۱۴۴ هزار میلیارد می‌رسد، تصریح کرد: این رقم از هم افزایی از طریق تحلیل جریانات ارزش بین شرکت‌ها در هلدینگ‌های مربوطه و روابط آنها با سایر هلدینگ‌ها بوجود آمده است و در صدد آن هستیم که این هم‌افزایی را بین شرکت‌های تابعه انجام دهیم. این اولین خروجی این نقشه جامع است که مالکیت سهام به صورت سامانه‌ای در آن بارگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه هم افزایی یکی از مهترین سامانه ها است که در مجموعه وزارت کار رو نمایی می شود، افزود: سامانه‌های همچون سیب، سینا، سما و ....، زیرسیستم‌های این سامانه هستند. مهمترین موضوعی که از طریق این نقشه به دنبال آن هستیم بحث زنجیره تأمین در راستای هم‌افزایی بیشتر بین هلدینگ‌هاست، البته موضوع دیگر نحوه تخصیص دارایی در هلدینگ‌هاست که در این سامانه دیده شده است. همچنین تحلیل و تعدیل پرتفوی از دیگر طرح‌های اجرایی ماست.

عباس‌زاده؛ بهره‌وری دارایی‌ها، شفافیت، بازدهی سرمایه‌گذاری و ایفای نقش موثر شستا و هلدینگ‌های تابعه در تأمین منابع شستا را از ویژگی‌های این نقشه جامع برشمرد و بیان کرد: بیش از ۱۱۰۰ جریان ارزشی بین شرکت‌های شستا وجود دارد که ۳۰ درصد آن هم فعال نشده است اما هدف‌گذاری این است که بین خودمان این ارزش افزوده را ایجاد کنیم.

معاون راهبری هلدینگ‌های شستا با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما برای حوزه هم‌افزایی رشد سالیانه ۳۰ درصدی این مهم در شستا و شرکت های تابعه خواهد بود، گفت:  سعی می‌کنیم در گروه شستا ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان هم‌افزایی داشته باشیم، البته به دنبال برگزاری جایزه ملی هم‌افزایی هستیم، تاکنون در هیچ کشوری جایزه ملی هم افزایی وجود نداشته و برگزار نشده است، بنابراین هر سال همراه با اهدای این جایزه شرکت‌های برتر هم‌افزایی نیز معرفی خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها