سارقان از بهشت زهرا چه می خواهند؟

مدیریت بهشت زهرا از چند ماه قبل برای جلوگیری از سرقت گُل قبور متوفیان، گشتهایی را فعال کرده است، اما حالا کار به سرقت تابلوهای مزار شهدا هم رسیده است.

سارقان از بهشت زهرا چه می خواهند؟

متاسفانه به تازگی پای سارقان به مجموعه بهشت زهرا باز شده و انگار قصد رفتن هم ندارند. سارقان به تازگی دست به سرقت تابلوهای قبور شهدا زدند و به این تابلوها هم که به دست والدین شهدا بنا شده اند رحم نکردند. والدینی که آخر هفته ها خود را بر سر مزار می رسانند تا در کنار جسم فرزندانشان روح خود را تسکین دهند. اما وقتی می آیند متوجه می شوند که تابلو عکس فرزندشان هم موجود نیست، این موضوع صدای شورای شهری ها هم در آورده است، اخیرا ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفته که «بر اساس تماس خانواده شهدای مدفون در بهشت زهرا (س) تابلوهای مزار شریف شهدا نیز در یکی از قطعات به طور کامل کنده شده است.»

چند ماه پیش در پی تشدید سرقت گل از مزار شهدا، مدیریت بهشت زهرا طرحی تحت عنوان شهردار شب را به اجرا درآورد تا به صورت ۲۴ ساعته در این مجموعه گشت زنی وجود داشته باشد و چنین سرقت‌هایی کاهش پیدا کند.

اما حالا ماجرای سرقتها در بهشت زهرا از گل به تابلوی مزار  شهدا رسیده است.

روز گذشته روح الله محسنی معاون مجتمع عروجیان گفت: «قبل از گشت انتظامات، سرقت سنگ قبر و گل گزارش می‌شد، اما در حال حاضر کمتر شده است، با این حال سرقت گل‌های مزارها همچنان وجود دارد، زیرا این منطقه کم برخوردار است.» سوال اینجاست که چرا وقتی شاهدان عینی و اعضای شورای شهر تهران گزارش کردند که تابلوها به سرقت می‌رود و تصاویر هم موجود است چرا این مجموعه گزارشی از سرقت تابلوهای قبور شهدا ارائه نمی‌کند و تنها سرقت سنگ قبرها و گل‌ها را می پذیرد؟

به گفته معاون مجتمع عروجیان اجرای طرح گشت زنی برقرار است اما همچنان سرقت ها ادامه دارد و گل های سر مزار و برخی سنگ قبرها هم به سرقت بردند.

غضنفری رییس بهشت زهرا گفت: به دلیل مساحت ۵۵۰ هکتاری بهشت زهرا، امکان کنترل صد در صدی این مجموعه با چالش‌های جدی رو به رو است. ما در سنوات گذشته هم شاهد این سرقت‌های خرد بودیم و سازمان بهشت حضرت زهرا (س) تلاش می‌کند در صورت بروز سرقت‌های خرد که عمدتا سرقت گل از مقابر مومنان است، در اولین فرصت این گل‌ها را جایگزین سازد./ باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها