سارقان در تهران بیشتر چه می دزدند؟

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ هیچ سرقت طلافروشی، صرافی و مسلحانه در تهران نداشته ایم، گفت: در حال حاضر رویکرد سارقان منازل اقدام به ربایش و سرقت اموال کم حجم و پرارزش مانند ارز، جواهرات و…است.

سارقان در تهران بیشتر چه می دزدند؟

به گفته سرهنگ مرتضی نثاری تعریف مسلح بودن از نظر پلیس و از نظر مردم متفاوت است. همه سارقان مسلح به سلاح گرم نیستند اما حداقل سلاحی که همراه یک سارق است که بتوانند با آن از خود دفاع کنند یا باعث ترس و ارعاب مالباختگان شوند چاقو، قمه و سلاح سرد است.

او با اشاره به عملیاتی که در سال گذشته برای مقابله با سلاح سرد انجام شد، تصریح کرد: انجام این عملیات و جمع آوری سلاح‌های سرد بسیار تاثیرگذار بود و ما تاثیر آن را در کاهش آمارهای وقوع جرائم به عینه مشاهده کردیم و امسال با حجم بالای سفرهای نوروزی و خالی شدن منازل تهران از سکنه قاعدتا باید آمار سرقت افزایش پیدا می‌کرد اما با توجه به تمهیداتِ فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سلسله مراتب پلیس و پلیس آگاهی بحمدلله موضوع سرقت کنترل شد.

معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر رویکرد سارقان منازل اقدام به ربایش و سرقت اموال کم حجم و پرارزش مانند ارز، جواهرات و…است. در کل کشور و همچنین تهران بالغ بر ۳۵ درصد سرقت‌ها، خرد است مانند سرقت لوازم ماشین و محتویات آن. بخشی از این سرقت‌ها به دلیل بی‌احتیاطی شهروندان است و بخش دیگر به دلیل‌ عدم وجود پارکینگ مناسب است.

وی همچنین درباره وقوع قتل در تهران در سال ۱۴۰۱ گفت: قتل‌هایی که در تهران داریم نسبت به سایر شهرستان‌ها از نرخ کمتری برخوردار است. در این حوزه نیز پلیس آگاهی تهران بزرگ و معاونت مبارزه با جرائم جنایی و اداره دهم پلیس آگاهی با اشراف و رصد و همچنین بکارگیری از کارآگاهان با تجربه و کارآزموده توانسته‌اند، پیچیده‌ترین قتل‌ها را به راحتی کشف کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها