مراقب سارقان خانواده نما باشید!

موقوفه‌ای گفت: سارقین منزل با تیپ‌های خاص و بعضاً در قالب خانواده ورود می‌کنند تا افراد به فعالیت آن‌ها مشکوک نشوند.

مراقب سارقان خانواده نما باشید!

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندان در هنگام مسافرت حتماً به همسایه و نزدیکان خود اطلاع دهند تا اگر در نبود آن‌ها به موارد مشکوکی برخورد کردند، به پلیس اطلاع دهند. درب منزل را به روی افراد ناشناس باز نکنند و اگر ماموران دولتی و یا پلیس بود، حتماً کارت شناسایی آن‌ها را مشاهده کنند.

به گفته موقوفه‌ای، منزل مکان نگهداری جواهرات، طلا، ارز و سکه نیست و بهترین مکان نگهداری، صندوق امانات بانک‌هاست. از طرفی، درب طبقات اول و دوم آپارتمان‌ها باید حفاظ داشته باشد، این حفاظ باید پنجره‌ها و بالکن‌ها را بپوشاند تا سارقین نتوانند وارد منزل شوند. قبل از سفر هم باید دزدگیر و دوربین مدار بسته چک شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: سارقین منزل با تیپ‌های خاص برای سرقت ورود می‌کنند و الزاماً قیافه تمامی آن‌ها خشن و مجرمانه نیست. بیشتر این سارقین با ماشین‌های خارجی و به صورت خانوادگی برای سرقت ورود می‌کنند. در درگیری مسلحانه با سارقین در کلانتری گاندی، یک کودک ۷ ساله به همراه این سارقین بود تا مردم و پلیس به آن‌ها مشکوک نشوند.

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای، اگر شهروندان در ساعات بین ۶ عصر تا ۱۰ شب به تردد و فعالیت خودرویی مشکوک شدند، حتماً با ۱۱۰ تماس بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها