«پرتو کرمانشاهی» دیده از دنیا فروبست

خالق آثار ارجمند و آفرینش‌گر سروده‌ های اوج‌مند عالیجناب «استاد علی‌اشرف نوبتی» نامبردار به «پرتو کرمانشاهی» دیده از دنیا فروبست و به جهان فراسو پیوست.

«پرتو کرمانشاهی» دیده از دنیا فروبست

به‌نام خداوند

خالق آثار ارجمند و آفرینش‌گر سروده‌ های اوج‌مند عالیجناب «استاد علی‌اشرف نوبتی» نامبردار به «پرتو کرمانشاهی» دیده از دنیا فروبست و به جهان فراسو پیوست.

غربت و غیبت قامت قلندروش آن شاعر زمان‌آگاه و سخن‌سالار بی‌همتا بر زبر فرهنگ و ادب ایران‌زمین در خاک خردخیز و خسروانی کرمانشاه غمی است  بس بزرگ و اندوهی است سخت سترگ

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

آن نادره مرد هنرمند با رنج روح و فرسودن جان، در پرسه و پویه‌ای ۷۰ ساله از عمر شریف ۹۰ ساله‌ی خود ، توانست رنگین‌کمانی از گوهرگانه‌های درخشان شعر ناب را با دو زبان زیبای پارسی دری و کُردی پهلوی پدید آورد و برای نسل‌های اکنون و آینده‌ی ایران زمین به یادگار گذارد.

بی هیچ تردید و گمان نام، یاد و آثار ماندگار آن پیر روشن‌ضمیر چونان بیرقی بلند و بشکوه از فرّ و فروغ  فرهنگ ایرانشهری کرمانشاه و کرمانشاهیان ، بر بلندی ستیغ شانه‌های  بیستون و طاق‌بستان در اهتزاز خواهد ماند  و نسل به نسل بر حافظه‌ی تاریخی آیندگان آریابوم، پرفروغ و تابناک پرتوخواهد افکند

او فراتر از شاعران روزمره‌ی عصر میان‌مایگی، معمار و بنیان‌گذار نوعی غزل معیار زمان‌آگاه و روزآمد بر بنیاد و بستر فرهنگ هزاره‌ی شعر پارسی بود.

در ذهن و زبان تابناک پرتو و سروده‌های سعدی‌وار و صائب‌گون او، همیشه حق با عشق بود و در قاموس  سروده های آن قافله سالار غزل‌ ، رویای رهایی، تمنای عدالت، آرمان آزادی، کرامت انسان و مهر ایران، نقشی کانونی داشت و از بسیاری بسامد برخوردار بود.

کوچ فرجامین آن هنری مرد مردمی را ، بر تمامی سوگمندان خاندان بزرگ نوبتی ، مردم نجیب و نژاده ی کرمانشاهان و زمره ی اهالی خامه ،خرد ، و دوست داران فرهنگ و ادب ایران شهری از میان رودان تا خاوران و فرارودان غم مباد گفته و آرامش و آمرزش مینوی استاد پرتو جاودانه نام ، و شکیبایی و نیک سرانجامی سوگمندان ایشان را از آستان حضرت جانان آرزو می نماییم.

محمدعلی چاوشی، کیهان کلهر، علی‌اکبر مرادی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها