فریب زن مشهدی با وسوسه شیطانی !

زن مشهدی وقتی وسوسه شیطانی و نجومی گرفت به دام افتاد.

فریب زن مشهدی با وسوسه شیطانی !

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار سایبری که با ترفند اخذ بیعانه از خریداران کالا و خدمات در سایت واسطه گر دیوار کلاهبرداری می کرد ، خبر داد.

 سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با شکایت تعدادی از خریداران سایت واسطه گر اینترنتی دیوار در مشهد مبنی بر پرداخت بیعانه و عدم دریافت کالا یا خدمات مورد نظر در سایت موصوف ، رسیدگی به موضوع شکات در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: پس از بررسی های اولیه مشخص شد تعداد قابل توجهی از وجوه به حسابی با هویت معلوم واریز شده که جهت اخذ اطلاعات بیشتر ، صاحب حساب به پلیس فتا فراخوانده شد .

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد:صاحب حساب که زنی جوان بود در اظهارات خود اذعان کرد در جستجوی کار بوده که آگهی استخدام منشی تلفنی  را در سایت  دیوار با حقوق ماهانه 6 میلیون تومان توجهش را جلب کرده و بلافاصله اقدام به برقراری تماس نموده و و پس از کسب اطلاعات بیشتربا افتتاح چندین حساب ، اطلاعات حساب ها به همراه رمز را در اختیار به اصطلاح کارفرما خود قرار داده و پاسخگو تماس های تلفنی وی به مدت دو ماه می شود و بدلایلی پس از دوماه ، کارفرما عذر وی را می خواهد و بدین ترتیب ناخواسته شریک جرم وی می گردد.

سرهنگ جهانشیری افزود: با توجه به سرنخهای بدست آمده طراح این شگرد کلاهبردارانه که سعی در پنهان نمودن هویت خویش را داشت در محل مخفیگاه خویش با هماهنگی مقام محترم قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در خصوص کلاهبرداری صورت گرفته گفت: کلاهبردار موصوف با درج آگهی کاریابی در سایت واسطه گر اینترنتی دیوار برای دستیابی به حساب واسط قربانی از طرق مختلف از جمله اجاره کارت و اطلاعات حساب افراد جویای کار و از طرف دیگر با درج آگهی فروش کالا یا خدمات زیر فی بازار از کاربران سایت دیوار نسبت به اخذ بیعانه  طی مدت دوماه  کلاهبرداری کرده است که پرونده به همراه متهمین جهت سیر مراحل قضای به دادسرا اعزام شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: با رویت تصاویر و تبلیغات  تطمیع آگهی‌های درج شده در نیازمندی‌های سایت‌ها و پیج صفحات اینترنتی و شبکه های اجتماعی نشده و قبل از پر نمودن فرم استخدام و ثبت اطلاعات شخصی  به اداره کار و رفاه اجتماعی و اداره تعاون استان وشهرستان مربوطه مراجعه کرده و در خصوص صلاحیت آن شرکت یا موسسه کاریابی و مجوز‌های مورد نیاز جهت فعالیت تحقیق نمایند ضمن  اینکه توصیه می شود از واریز بیعانه در سایت هی واسطه گر اینترنتی خودداری کرده ،شهروندان عزیز نسبت به نگهداری صحیح از هویت حقیقی وحقوقی خود مسئول بوده و در صورت هرگونه سوءاستفاده و یا برورمشکل در این زمینه قانون صاحب هویت را مسول دانسته و می بایست پاسخگو باشد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380  موضوع را گزارش نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها