وصیت فرشته وار مرد ایرانی برای بعد از مرگش ! + عکس کیومرث پور اسماعیلی

مرد میانسال وصیت کرده بود که اگر روزی مرگ مغزی شود اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنند اما هیچ کدام از اعضای خانواده مرد میانسال فکرش را نمی کردند روزی از راه خواهد رسید که باید به وصیت پدرشان عمل کنند.

وصیت فرشته وار مرد ایرانی برای بعد از مرگش ! + عکس کیومرث پور اسماعیلی

مرد میانسال وصیت کرده بود در زمان مرگ مغزی اعضای بدنش اهدا شود. او آرزو داشت که اعضای بدنش را اهدا کنند. به همین خاطر وقتی او دچار مرگ مغزی شد خانواده اش رضایت دادند اعضای بدنش اهدا شود. با اهدای عضو او چند بیمار نیازمند فرصت تازه ای برای ادامه زندگی پیدا کردند. اهدای عضو مرد میانسال از او یک فرشته نجات ساخت.

به گزارش رکنا، ماجرا به چند روز پیش برمی گردد، زمانیکه که پای چپ کیومرث پوراسماعیلی دچار تورم شدیدی شد. درد پای کیومرث او را به جایی رساند که مجبور شد برای درمان به یکی از بیمارستان های تهران مراجعه کند.

پزشکان در بررسی‌های اولیه پی بردند لخته خونی در پای کیومرث وجود دارد و ممکن است خطرناک باشد.با مشخص شدن این موضوع بلافاصله کیومرث زیرتیغ جراحی رفت تا پزشکان  لخته خون به وجود آمده درپایش را خارج کنند. اما شرایط آنطور که پزشکان پیش‌بینی کرده بودند پیش نرفت.

اهدای عضو

احسان پسر کیومرث می گوید:  با توجه به توضیحاتی که پزشکان درباره دلیل ایجاد لخته خون درپای پدرم به وجود آمده بود به عمل و نیجه آن چشم دوخته بودیم. زمانی که پدرم در اتاق عمل زیر تیغ جراحی بود دعا می کردیم که او سلامتی اش را به دست آورد اما متاسفانه از آن اتفاقی که می ترسیدیم به سرمان آمد.

اهدای+عضو

مرگ مغزی

پزشکان در اتاق عمل تلاش کردند که لخته خون را از پای مردمیانسال خارج کنند اما  ساعتی بعد این بیمار دچار خونریزی مغزی شد. با این حال پزشکان و خانواده او  امیدوار بودند که این خطر از سرش بگذرد و دوباره سلامتی اش را به دست آورد.

احسان می گوید:  شرایط هر لحظه برای وی وخیم‌تر می‌شد تا اینکه 2روز بعد پزشکان اعلام کردند پدرم دچاردچار مرگ مغزی شده و بازگشتش به زندگی غیرممکن است. باشنیدن این خبر شوکه شدیم. انتظار شنیدن هرخبری داشتیم به جزء خبر مرگ مغزی پدرم. در همان زمان بود که به ما پیشنهاد دادند اعضای بدن پدرمان را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

 فرزند مرحوم کیومرث پوراسماعیلی در این‌باره می‌گوید: مدتی قبل دایی همسرم هم دچار مرگ مغزی شده و اعضای بدن او با موافقت خانواده‌اش به چندین بیمار نیازمند اهدا شده بود. پدرم همان زمان وقتی از این ماجرا باخبر شد وصیت کرد اگر روزی دچار مرگ مغزی شد اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود. مدت‌ها از این ماجرا گذشت و وقتی پدرم دچار این حادثه شد یاد حرف‌هایش افتادم و همراه با برادرم تصمیم گرفتیم به وصیت پدرم عمل کنیم. به این ترتیب او به بیمارستان سینا منتقل و اعضای بدنش بعد از جداسازی به چند بیمار نیازمند اهدا شد. حالا هم با وجود اینکه عزادار پدرم هستیم از تصمیمی که گرفته‌ایم راضی هستیم. مطمئن هستیم با این کار روح پدرمان شاد می‌شود.

نجات جان چند بیمار

دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در گفت و گو با خبرنگار رکنا در این باره می گوید: با توجه به رضایت اولیای دم ، بیمار مرگ مغزی به اتاق عمل منتقل شد.

وی افزود: با تلاش پزشکان و متخصصان کبد، کلیه ها و نسوج بیمار مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها