فاجعه‌ای دیگر در تزریق واکسن کرونا

بیشتر مردم جهان منتظر دریافت واکسن کرونا و کمی ایمن شدن در برابر این ویروس خطرناک هستند که همین حساسیت کار را بالا برده و گاهی اشتباهات عجیب رخ میدهد.

فاجعه‌ای دیگر در تزریق واکسن کرونا

این روزها که سرتاسر جهان درگیر ویروس منحوس کروناست و همه به نوعی عجله در دریافت واکسن کرونا دارند، گاهی بی برنامه و بی نظم بودن کار برخی از کارکنان این حیطه میتواند باعث ضایع شدن حق برخی از متقاضیان واکسن شود.

بله درست متوجه شدید، در جایی از دنیا که آمار قربانیانش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا کم هم نیست، مسئولان تزریق واکسن با اشتباهی عجیب به یکی از اهالی ریو دو ژانیرو در کمال تعجب 5 دوز واکنس تزریق کردند و جالب تر اینکه نوبت تزریق ششم واکسن را هم برایش تعیین کرده بودند، این در حالی است که مردم این کشور به دلیل وضعیت وخیم حاکم در آنجا، بشدت منتظر دریافت واکسن هستند.

مقامات مسئول برزیلی متوجه شدند که یک مرد برزیلی در شهر ریو دو ژانیرو حداقل 5 دوز از واکسن مختلف را در عرض چند هفته دریافت کرده است. این مقامات در وهله اول بصورت اتفاقی پی بردند که کمی ثبت آمار واکسیناسیون بهم ریخته شده است و آن را یک افتضاح بزرگ خواندند.

طبق اطلاعات موجود این مرد یک واکسن کرونا در ماه می و بعدی را در ماه ژوئن دریافت کرده است تا این که ایستگاه واکسیناسیون در اوایل همین ماه متوجه شد که این مرد برای زدن واکسن بعدی آماده است. او در تاریخ 12 می اولین واکسن فایزر و دوز دوم را در 5 ژوئن با واکسن آسترازنکا و دوز بعدی را در 17 ژوئن با کروناواک و دوز بعدی واکسن فایزر را در 9 ژولای و دوز بعدی کروناواک را در 21 جولای دریافت کرد. هنوز مشخص نیست که ششمین دوز واکسن او قرار است از چه کشوری باشد ولی جالب اینجاست که نوبت تزریق ششم او تعیین شده است.

پس از بررسی دلیل این اشتباه در تزریق چنین واکسن حساسی در شرایط حساس تر متوجه شدند که دو مورد از تزریقات واکسن این مرد در کامپیوتر ثبت نشده است و کمی اطلاعات به هم ریخته اند. همه این اتفاقات در حالی رخ داده که بسیاری از مردم هنوز منتظر دریافت دوز اول واکسن هستند، در حالی که این مرد پنج دوز تزریق کرده است./منیبان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها