با این قرص یبوست خود را درمان کنید

یبوست بیماری است که با کند کردن حرکت غذاها از دستگاه گوارش تخلیه روده را دچار مشکل می کند که با خوردن قرص های ضد یبوست می توان این مشکل را حل کرد.

با این قرص یبوست خود را درمان کنید

یبوست بیماری است که با کند کردن حرکت غذاها از دستگاه گوارش تخلیه روده را دچار مشکل می کند که با خوردن قرص های ضد یبوست می توان این مشکل را حل کرد.

 

قرص یبوست چیست؟ کدام سریع تر عمل می کند؟

یبوست یک بیماری مربوط به سیستم گوارش است،که در آن فرد برای خروج مدفوع با سختی روبرو است .در بیشتر مواردیبوست به دلیل جذب زیاد آب توسط کولونی اتفاق می افتد که آنرا از مواد غذایی به خود میگیرد و باعث میشود، غذا از طریق دستگاه گوارش آهسته تر حرکت کند و وقتی این اتفاق میافتد تخلیه روده ها میتواند بسیار دردناک باشد.در ادامه برخی از داروهای رایج برای درمان یبوست را معرفی میکنیم.

 

قرص کپسولی رولاکس برای یبوست 

رولاکس فراورده گیاهی است که به شکل پودر یا کپسول به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند. ترکیبات موجود در رولاکس به خاطر داشتن مقادیر قابل توجهی از اسانس فرار و با تأثیر بر اندام گوارشی موجب بروز اثر ضد اسپاسمی و ضد نفخی می شود و سوءهاضمه را برطرف می کند.

سنوزیدهای موجود در این فرآورده دارای اثرات ملین می باشد و از آن در درمان تنبلی روده استفاده می شود درنتیجه یبوست ناشی از این ناراحتی را برطرف می کند. 

 

عوارض رولاکس

حالت تهوع، استفراغ و اسهال، درد شکم، اختلال در کار روده ها و کبد (عوارض مصرف طولانی مدت)، کک و مک، جوش و چروک

 

قرص یبوست بیزاکودیل 

قرص یبوست بیزاکودیل یک ملین است که برای درمان های یبوست های مزمن استفاده می شود. قرص بیزاکودیل با اثر مستقیم بر روده، فعالیت حرکتی روده را افزایش می دهد.این دارو هم به شکل قرص است هم به شکل شیاف مصرف می شود. 

 

عوارض جانبی قرص بیزاکودیل 

از عوارض احتمالی این دارو می توان از آروغ زدن ،کرامپ ،اسهال ،تهوع و تحریک پوستی در اطراف مقعد نام برد.

 

قرص سی لاکس برای درمان یبوست 

قرص یبوست سی لاکس به عنوان یک نوع قرص برای درمان یبوست های ناشی از ضعف اعمال روده بزرگ مصرف می شود. این قرص با کمک به تخلیه روده از تنبلی آن جلوگیری می کند. همانطور که می دانید هر نوع دارویی علاوه بر کاربردها و فوایدی که برای بدن دارند دارای عوارض جانبی نیز می باشند. 

این قرص برای بیماران مبتلا به خون ریزی رکدوم با علت نا مشخص، درد های شکمی ناشناخته، تنگی و انسداد روده، آپاندیس و بیماری های التهاب روده نباید مصرف شود. استفاده طولانی مدت سی لاکس موجب وابستگی به آن می شود به همین دلیل از مصرف طولانی مدت آن خودداری نمایید.

مصرف این قرص برای یبوست در بارداری و دوران شیردهی به دلیل احتمال ترشح مشتقات آنتراکینون در شیر مادر، توصیه نمی شود.

 

 

عوارض جانبی قرص یبوست سی لاکس 

همان طور که همه می دانند مصرف همه دارو ها عوارض جانبی را نیز به دنبال خواهند داشت. موارد زیر عوارض جانبی سی لاکس می باشند، اما به دلیل گیاهی بودن این قرص، عوارض جانبی جدی و فراوانی ندارد. اگر این موارد در بدن شما افزایش یافت به پزشک مراجعه نمایید. 

مصرف دوز های بالا و طولانی مدت این قرص می تواند موجب اسهال و از دست دادن آب و همچنین موجب از بین رفتن کارایی روده ها می شود. 

مصرف سنا موجب درد در قسمت شکم می شود، اما در داروی سی لاکس به دلیل داشتن اسانس زیره احتمال ایجاد این عارضه کم است. 

افرادی که به مدت طولانی از این قرص استفاده می کنند، پیگمانتاسیون مخاط روده در آن ها مشاهده شده است، البته این نکته قابل ذکر است که 4 تا 15 ماه بعد از قطع مصرف این دارو این عارضه از بین خواهد رفت.

 

درمان یبوست با قرص یبوست سنا 

قرص یبوست سنا یک داروی گیاهی تلخ مزه است که در سال های اخیر به شکل قرص ساخته شده است و یکی از پرمصرف ترین داروهای ضد یبوست است. از خواص گیاه دارویی سنا می توان به قلیایی کننده خون، مسهل قوی، محرک، تصفیه کننده خون، سم زدا، ضدالتهاب، تسکین دهنده درد، آنتی بیوتیک، قاعده آور و ضدانگل اشاره کرد.

این قرص از گیاهی به نام سنا گرفته شده است. برگ سنا برای افرادی که مبتلا به یبوست هستند، بسیار مفید است و می توان 5 تا 10 گرم از آن را در یک لیوان آب جوش 5 دقیقه جوشاند و پس از صاف کردن آن را مصرف کرد. 

نکته:توجه داشته باشید که مصرف سنا به کودکان زیر 8 سال توصیه نمی شود و افرادی که یبوست دارند، اگر به طور دائم از داروهای مسهل استفاده کنند، مبتلا به تنبلی روده می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها