معاون وزیر بهداشت:

با ادامه شرایط فعلی سفرهای نوروزی ممنوع می شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح وضعیت گردش کرونای انگلیسی در کشور، درباره جزییات و شروط انجام سفر و گردشگری در ایام عید توضیح داد.

با ادامه شرایط فعلی سفرهای نوروزی ممنوع می شود

کتر علیرضا رییسی، درباره وضعیت گردشگری و سفرهای نوروزی با توجه به شیوع کرونا، گفت:به طور کلی سفرها را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد؛ یک گروه ممکن است افراد با تور به سفر بروند که از قبل تحت نظارت تور برنامه‌ریزی شده و هتل‌شان و گردش‌هایی که می‌روند، بر اساس برنامه‌ریزی و تحت نظارت خواهد بود که این بحث سازمان گردشگری می‌تواند این‌ها را پوشش دهد. گروه دوم افرادی هستند که ممکن است برای رزرو هتل و اسکان‌شان با تور هماهنگ کنند، اما با ماشین شخصی یا پرواز و... سفر کنند. این گروه هم قابلیت نظارت و کنترل را دارند. گروه سوم فرادی هستند که خودشان به مسافرت می‌روند و ممکن است به ویلاها و جاهای دیگری روند که تحت نظارت نیست و گروه چهارم هم مسافرت کرده و در محل سفر اقدام به چادر زدن می‌کنند.    

وی گفت: بر این اساس می‌توان گروه یک و دو را تحت نظارت و کنترل قرار داد، گروه چهار می‌تواند ممنوع باشند، اما مشکل با گروه سوم باقی می‌ماند که واقعا این گروه خیلی قابل کنترل و نظارت نیست.

بحث رنگ‌بندی شهرها هم مطرح است. بروز این اتفاقات یک قید دارد و دوستان باید قید و شرط آن را ذکر کنند. در صورتی این اتفاقات خواهد افتاد که ما دچار خیز چهارم نشویم. اگر در شرایط فعلی و نزولی‌تر از فعلی باشیم، این شرایطی که ذکر کردم، صادق است، اما اگر دچار خیز چهارم شدیم، تمام این برنامه‌ریزی‌ها باطل می‌شود. این را از الان به دوستان اعلام می‌کنیم که در حال حاضر بر اساس شرایط موجود برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم. اگر این شرایط موجود تغییر کند، قطعا برنامه‌ریزی‌ها هم تغییر می‌کند. اگر وضعیت شهرها قرمز شود، قطعا محدودیت‌ها و ممنوعیت تردد بین شهری و... قطعا باز می‌گردد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها