میوه خشک،

یک میان وعده مناسب

توصیه می شود تا جای ممکن از قند ، شکر ، کیک، شیرینی، بیسکویت، شکلات و ...که همه قندهای مصنوعی هستند استفاده نکنید. ما پیشنهاد میکنیم که اگر هم تمایل به نوشیدن چای همراه با شیرینی دارید، از قندهای طبیعی مثل میوه های خشک، توت خشک، انجیر خشک، خرما، کشمش استفاده کنید. ولی این به این معنی نیست که یک فنجان چای را با شش عدد توت و دو عدد خرما میل کنید! چون به هر حال اینها مواد پر کالری هستند. بنابراین حواستان به کالری مجازتان باشد.

یک میان وعده مناسب

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

 

مهم ترین وجه تمایز میوه های خشک شده با میوه های تازه، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است. البته میوه های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش‌هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند. پزشکان توصیه می ‌کنند که در صورت امکان حداقل روزی ۲ لیوان میوه خرد شده متنوع مصرف شود که اگر تازه باشد، بهتر خواهد بود.

 

میوه در هر حالتی چه تازه باشد و چه خشک شده، برای شما خوب است و فوایدی به همراه دارد. در حالت طبیعی میوه خشک شده می تواند یک میان وعده مناسب برای دفع احساس گرسنگی باشد و می توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد و از همین رو می‌ تواند جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن باشد.

 

میوه های خشک اثرات درمانی موثر و مفیدی دارند، بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند. مغذی هستند و انرژی لازم را برای بدن تامین می کنند. در حقیقت می توان گفت میوه های خشک مانند یک کپسول طبیعی برای حفظ سلامتی بدن عمل می کنند. 

 

میوه های خشک سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین ها ، املاح و آنزیم ها هستند. به راحتی هضم می شوند و باعث تصفیه خون و پاکسازی معده و روده می گردند.

میوه های خشک منبع غنی ویتامین‌ های A، B1، B2، B3، B6 و پانتوتنیک اسید و نیز املاحی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم،سدیم، مس و منگنز هستند.

هر 100 گرم میوه خشک تقریباً 250 کالری انرژی و 1 تا 5 گرم پروتئین دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها