بیانیه شورای اساتید دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص تداوم فضای امنیتی دانشگاه

گزارش‌هایی از برخوردهای توهین‌آمیز با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به گوش می‌رسد

گزارش‌های مکرری از برخورد توهین‌آمیز افراد خارج از کادر دانشگاه با اساتید، دانشجویان و کارکنان به گوش می‌رسد که حقیقتاٌ نگران کننده و تاسف‌آور است. به نظر این شورا، از عوامل اصلی ایجاد بحران اخیر حضور چنین افرادی در صحن و مبادی ورودی دانشگاه است که نه تنها با فرهنگ دانشگاهی قرابتی ندارند، بلکه اقدامات ایشان سبب ایجاد تشنج و خدشه دار کردن شئونات دانشگاه است.

گزارش‌هایی از برخوردهای توهین‌آمیز با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به گوش می‌رسد

اساتید دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر با صدور بیانیه‌ای نگرانی و تاسف خود را از رویداد تنش‌زا در محیط دانشگاه اعلام کردند. 

در این بیانیه آمده: مسائل درون‌خانوادگی را توسط افراد درون خانواده حل کند و از دخالت دادن افراد غیر مسئول بیرون خانواده که از حرمت دانشگاه، دانشجو، کارمند و استاد بویی نبرده‌اند جداٌ پرهیز کنید.

 

مشروح بیانیه‌ای که بدست مستقل‌آنلاین رسیده بدین شرح است:

 

بیانیه شورای اساتید دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در خصوص تداوم فضای امنیتی دانشگاه

 اساتید دانشکده مهندسی برق نگرانی خود را از وضعیت حضور دانشجویان در کلاس‌ها و خطر عدم اتمام نیمسال تحصیلی ابراز می‌دارند. تعامل اساتید و مدیریت دانشکده در گفتگو با دانشجویان و جلسه‌ هم‌اندیشی روز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ فضای مثبتی در دانشکده شکل داده بود که آمار تشکیل صد در صدی کلاس‌ها در سراسر هفته گذشته بر این امر گواهی می‌داد.

 

اما، وقایع تاسف‌بار روز سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ و برخوردهای خشن صورت گرفته با دانشجویان فضای موجود را کاملاٌ خدشه‌دار کرده و محرکی برای اعتصاب و تعطیلی کلاس‌ها در سراسر دانشگاه فراهم آورده است.

 با توجه به گلایه‌ها و شکایت‌های مکرر دانشجویان در ارتباط با حوادث آن روز، شورای دانشکده مهندسی برق نگرانی و تاسف عمیق خود را از این رویداد تنش‌زا ابراز می‌دارد.

بی‌شک برخورد خشن و افراطی با تجمع آرام و مسالمت‌آمیز دانشجویان دیوار بی‌اعتمادی بین دانشجویان و مدیریت را بلندتر کرده و فضای تعامل و همدلی که لازمه عبور از بحران است را بیش از پیش تاریکتر خواهد کرد. شورا موکداٌ از مدیریت محترم دانشگاه تقاضا دارد مسائل درون‌خانوادگی را توسط افراد درون خانواده حل کند و از دخالت دادن افراد غیر مسئول بیرون خانواده که از حرمت دانشگاه، دانشجو، کارمند و استاد بویی نبرده‌اند جداٌ پرهیز کند.

 گزارش‌های مکرری نیز از برخورد توهین‌آمیز افراد خارج از کادر دانشگاه با اساتید، دانشجویان و کارکنان به گوش می‌رسد که حقیقتاٌ نگران کننده و تاسف‌آور است. به نظر این شورا، از عوامل اصلی ایجاد بحران اخیر حضور چنین افرادی در صحن و مبادی ورودی دانشگاه است که نه تنها با فرهنگ دانشگاهی قرابتی ندارند، بلکه اقدامات ایشان سبب ایجاد تشنج و خدشه دار کردن شئونات دانشگاه است.

 بنابر این، شورای دانشکده مهندسی برق مصرا از مدیریت دانشگاه تقاضا دارد که از ادامه حضور این افراد جلوگیری نماید. بی‌شک این عمل اقدام مثبت و مهمی در جهت تعامل با دانشجویان و عبور از بحران فعلی که آرزوی همه ماست، می‌باشد.

شورای دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها