استارتاپ درمان سرطان

همزمان با آغاز سومین دوره پیش‌شتاب‌دهی استارتاپ‌های فناوری‌های همگرا، شرکت‌های فناور با سابقه، تجربیات خود در زمینه تولید محصول و تجاری‌سازی را به اشتراک می‌گذارند.

 استارتاپ درمان سرطان

به گزارش مستقل آنلاین، هر سال تحقیقات زیادی توسط محققان در کشور انجام می‌شود که اکثر آن‌ها در مرحله ثبت پتنت، تولید مقاله یا نمونه اولیه باقی می‌مانند. این در حالی‌ست که بسیاری از این تحقیقات قابلیت تبدیل به محصول را دارند. سال گذشته مرکز فناوری‌های هم‌گرای معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف شناسایی استارتاپ‌های فعال در این حوزه و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای آن‌ها فراخوان نوپاهای همگرا را منتشر کرد.

با این اقدام ۱۲۰ طرح ارسال شد که پس از بررسی تمامی طرح‌های دریافتی، ۱۲ استارتاپ برای حضور در مرحله بعد فراخوان، تأیید و معرفی آن‌ها به شتاب‌دهنده‌ها و مراکز حامی توسعه محصول انجام شد. از میان ۱۲ استارتاپ، ۷ استارتاپ در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند که از این میان ۴ استارتاپ در بخش "درمان سرطان"، یک استارتاپ در بخش "نانو حسگر سنجش رطوبت"، یک استارتاپ در بخش "تولید کلاژن از پوست ماهی برای استفاده در محصولات آرایشی و پانسمان" و یک استارتاپ در حوزه "جداسازی پروتئین" فعالیت دارند.

با آغاز سومین دوره پیش شتاب‌دهی استارتاپ‌های منتخب، نوپاهای منتخب در مراحل داوری باید در برنامه توسعه کسب‌وکار مرکز راهبردی فناوری‌های همگ‌را وارد شوند تا هم در زمینه توسعه محصول و هم کسب و کار خود بتوانند با حمایت‌های این مرکز استارتاپ خود را ارتقا دهند. این دوره توسط مرکز راهبردی فناوری‌های هم‌گرا برگزار خواهد شد که امسال با حمایت مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برج فناوری ابن سینای این دانشگاه برگزار می‌شود.

در طی این دوره از قسمت‌های مختلف زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که می‌توانند خدمات مناسبی را جهت توسعه کسب‌وکار نوپاهای حاضر در این برنامه به آن‌ها ارائه دهند، دعوت خواهد شد تا در طی جلسات مختلف خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنند. همچنین در هر جلسه از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق دعوت خواهد شد تا با حضور در این دوره تجربیات خود را از فرآیند توسعه کسب‌وکار و محصول در کشور با فناوران در میان بگذارند. این هم‌افزایی بین فناوران نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان پیش رو می‌تواند زمینه تعامل و پیشرفت مناسبی را برای آن‌ها فراهم کند.

لیلا بی‌ریا، کارشناس مرکز مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر در این باره گفت: در این دوره ما با ایجاد زیرساخت لازم به همراه پشتیبانی‌های مؤثر شرکت‌های دانش‌بنیان، آن‌ها را در جهت تجاری‌سازی موفق محصولات و خدمات خود یاری می‌کنیم و به این ترتیب هم دانشگاه و هم کارآفرینان از منافع مادی و معنوی دستاوردهای حاصل بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: در این راستا زیرساخت‌هایی را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا استارتاپ‌ها بتوانند فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در این فضاها انجام دهند و ایده خود را به ساخت نمونه آزمایشگاهی برسانند.

بی‌ریا، با بیان اینکه بعد از تولید نمونه اولیه در یافتن بازار و بازارسازی به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: شرکت‌های با سابقه مانند بازوی کمکی به یاری استارتاپ‌ها می‌آیند و تجربیات خود را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها