محدود کردن بیش از حد کالری دریافتی

یک باور غلط تغذیه ای

نقش رژیم و تغذیه سالم فقط صرفا چاقی یا لاغری نیست و چیزی که اهمیت دارد این است که یک رژیم اصولی و مشاوره‌های یک متخصص تغذیه باعث تضمین سلامت ما و ایجاد بهترین شرایط برای بدنمان میشود.

یک باور غلط تغذیه ای

مهسا انصاری - کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

توجه کنید که محدود کردن بیش از حد کالری مصرفی روزانه می‌تواند منجر به کاهش سرعت سوخت و ساز بدن شود. اگر مصرف کالری روزانه‌تان زیر ۱۰۰۰ باشد، احتمال زیاد وزن کم نخواهید کرد چون بدنتان وارد فاز قحطی می‌شود و چربی را ذخیره می‌کند.

مصرف کمتر از ١٢٠٠ کالری در روز سرعت متابولیسم را کاهش داده و در نتیجه چربی‌سوزی را دشوار می‌کند. 

همچنین ایجاد فاصله زیاد بین وعده‌های غذایی نیز باعث ک متابولیسم بدن می‌شود؛ به همین خاطر است که توصیه می‌شود هر ٢-٣ ساعت یکبار یک وعده غذایی یا میان وعده در نظر بگیرید.

در مورد تعداد وعده‌های غذایی در روز باید بگوییم که شما باید به طور منظم در فاصله زمانی‌های معین بخورید؛ به این معنی‌ که فاصله زمانی‌ تعداد وعده‌های غذایی شما نباید به بیشتر از سه ساعت برسد؛ یعنی باید در روز بین شش تا هفت وعده غذایی داشته باشید. 

با این کار کالری بیشتر از مقدار مورد نیازتان مصرف نخواهید کرد، تنها کاری که باید انجام دهید تقسیم مساوی میزان کالری مورد نیازتان در طول روز است.

این کار باعث افزایش متابولیسم بدن، توقف پر‌خوری و توقف نوسانات قند خون میشود. 

⁦⁩شما انرژی بیشتر و اضطراب گرسنگی کمتری خواهید داشت، غذاها آسان‌تر هضم می‌شوند و شما یک محیط سوخت و ساز متابولیکی را که از چربی‌‌سوزی سالم و عضله‌سازی شما پشتیبان می‌کند را به وجود می‌آورید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها