احمدی‌نژاد: مسئولین خودشان واکسن زده‌اند خیالشان راحت است

من احتمال می‌دهم مسئولین کشور خودشان واکسن زده‌اند. خیالشان راحت است. خیلی نگران مردم نیستند. سوز و گدازی نمی‌بینیم. آدم بگوید روزی ۴۵۰ نفر فوت می‌کنند، خیلی راحت. هیچ تغییری در روش‌ها و منش‌ها داده نمی‌شود. این امر فضای ذهنی و روحی مردم را سخت می‌کند.

احمدی‌نژاد: مسئولین خودشان واکسن زده‌اند خیالشان راحت است

خبرگزاری آناتولی:

رئیس دولت دهم گفت: معتقدم از ظرفیت پزشکی در ایران استفاده نمی‌شود. البته تا حدی هم سیاسی است و گاهی آمارها را دستکاری می‌کنند. خودشان هم گفته‌اند آماری که می‌دهیم واقعیتش دو برابر است. بعضی اوقات گفتند نصف است.

شرح گفتگوی اختصاصی با محمود احمدی‌نژاد را در ادامه بخوانید:

*اولویت‌دارترین مساله این روزها در تمام دنیا بیماری کرونا است. نظر شما درباره نحوه مدیریت این بیماری در ایران چیست؟

کرونا مساله روز ملت‌هاست اما یک تعداد از کشورها هم نتوانستند کنترل کنند و ایران هم جزو آنهاست. این ویروسی بود که ساخته شد، حالا یا برای آزمایش یا اهداف سیاسی، بعدها عده‌ای از این برای اهداف سیاسی گسترده‌تر و تسلط بر ملت‌ها استفاده کردند. کشورهایی که از سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی تبعیت کردند مثل ما هنوز دچار مشکل هستند و مسائل‌شان حل نشده است. اما کشورهایی که به طور مستقل تصمیم گرفتند و از روش‌های بومی و دانش پزشکی خودشان استفاده کردند، در مدیریت کرونا موفق‌تر بودند.

در ایران هم سیاست‌ها روشن نیست. یک حرف روشنی گفته نمی‌شود. یک پروتکل واضحی که عموم بپذیرند که منطقی است ارائه نمی‌شود. در حالیکه می‌گویند به مسافرت نروید، در اتوبوس و مترو جمعیت کاملا به هم فشرده است. یعنی دستورالعمل‌های متناقضی داده می‌شود. منع تردد شبانه اعلام می‌کنند و معنایش این است که تراکم رفت و آمد در روز بالا می‌رود. به نظرم ستاد قوی و مدبری کرونا را در ایران مدیریت نمی‌کند.

معتقدم از ظرفیت پزشکی در ایران استفاده نمی‌شود. البته تا حدی هم سیاسی است و گاهی آمارها را دستکاری می‌کنند. خودشان هم گفته‌اند آماری که می‌دهیم واقعیتش دو برابر است. بعضی اوقات گفتند نصف است. انگیزه‌های دیگری با موضوع مدیریت کرونا درهم آمیخته شده است. الان وضعیت مطلوبی نداریم. همچنین وحشت آفرینی عجیبی اتفاق می‌افتد. راه روشنی پیش پای مردم نیست تا مردم اطمینان داشته باشند.

*آیا تناقضی بین گفته‌ها و نحوه مدیریت می‌بینید؟

من احتمال می‌دهم مسئولین کشور خودشان واکسن زده‌اند. خیالشان راحت است. خیلی نگران مردم نیستند. سوز و گدازی نمی‌بینیم. آدم بگوید روزی ۴۵۰ نفر فوت می‌کنند، خیلی راحت. هیچ تغییری در روش‌ها و منش‌ها داده نمی‌شود. این امر فضای ذهنی و روحی مردم را سخت می‌کند.

*چند نفر از وزرای دولت شما اعلام کاندیداتوری کردند. آیا کسی با هدایت و مشورت شما کاندیدا شده است؟ آیا از کسی حمایت می‌کنید؟

من فکر می‌کنم آزاد است و همه باید بتوانند شرکت کنند. محدودیتی برای انتخاب مردم نباید باشد. هر کسی در خودش توانایی‌هایی می‌بیند برود آنجا ثبت نام کند. اشکالی ندارد.

*در فایلی که از گفت‌وگوی آقای ظریف پخش شد، درباره شما هم سخن گفته بود. نظری دارید؟

راجع به من که همه صحبت می‌کنند. تنها کسی که همه آزادند راجع به آن صحبت کنند من هستم. نیازی هم به سند ندارند. اشکالی ندارد.

*اخیرا خبرهایی درباره مذاکرات ایران و عربستان شنیده می شود و تغییر لحنی از سوی مقامات عربستانی دیده می‌شود. تحلیل شما چیست؟

هر تلاشی که به دوستی و همکاری بین ملت‌ها و دولت‌ها کمک کند، من استقبال می‌کنم. اصل بر همکاری و دوستی است مگر اینکه یک طرف یا دو طرف بر دوری و تقابل پافشاری کنند. ملت‌ها باید با هم همکاری کنند. به خصوص در منطقه حساس ما که از دیرباز مورد طمع قدرت‌های جهانی بوده است. کسانی که می‌خواهند بر دنیا مسلط باشند شرط لازمش را تسلط بر منطقه ما می‌دانند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها