سعید محمد چه کسی را خلافکار نامید؟ / هزینه قالیباف برای نظام زیاد است

سعید محمد: درباره عملکرد خود آقای قالیباف معتقدم او به عنوان رئیس مجلس جا داشت که اگر عملکرد خانواده‌اش مورد تاییدش نیست، این را با مردم درمیان می‌گذاشت و عذرخواهی می‌کرد. سایر موضوعات مرتبط با شخص آقای قالیباف و نوع عملکردش، موضوعاتی مانند تراول‌ها و سایر حواشی دیگر، هم همگی بی‌پاسخ ماند که زیبنده یک مسئول نظام جمهوری اسلامی نیست

سعید محمد چه کسی را خلافکار نامید؟ / هزینه قالیباف برای نظام زیاد است

اختلاف سعید محمد با محمدباقر قالیباف به پرونده جنجالی هلدینگ یاس و دوره شهرداری قالیباف بر می‌گردد

 

 

گروه سیاسی- در حالیکه کمتر از دو هفته به آغاز مجلس دوازدهم باقی مانده و چند روزی هم هست که مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و نتایج و مشارکت آن همچنان مورد توجه رسانه‌های همسو و غیرهمسو با جریان حاکم است، اما نزاع در اردوگاه اصولگرایان کماکان ادامه دارد و طیف نزدیک به قالیباف یقه‌گیری خود با جریان مخالف به خصوص مصافی‌ها را رها نکرده و خبرهای رسیده حکایت از این دارد که رئیس چهارساله مجلس شورای اسلامی که پس از به قدرت رسیدن، اقلیت اصلاح‌طلب مجلس را تقریباً از تمامی کمیسیون‌های مجلس حذف کرده و اجازه عرض اندام به آن‌ها نمی‌داد، حالا دست به دامان مسعود پزشکیان شده تا جریان اعتدالی یا اصلاح‌طلب و مستقلان را راضی به همراهی با خودش کند.

حمید رسایی و رائفی‌پور اما همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا قالیباف را به زیر بکشند. هفته نامه 9 دی در تازه‌ترین شماره خود با عنوان «تغییر قالیباف قطعی شد» به استقبال 7 خرداد رفته و مدعی شده: «با اعلام نتایج دور دوم انتخابات و اکثریت‌ یافتن جریان تحول‌خواهِ ضدِ فساد در مجلس، تغییر قالیباف قطعی شد» این هفته‌نامه تندرو که پیشتر هم به دلیل تهمت و گزارش‌های نادرست توقیف شده بود با اشاره به این مطلب که از 17 سهمیه اختصاصی قالیباف در لیست ایران سربلند فقط 2 نفر به مجلس راه یافته در حالیکه از 8 سهمیه جبهه پایداری 6 نفر راهی بهارستان شده‌اند قالیباف و غلامعلی حدادعادل را گردن‌ کلفت‌هایی خواند که در انتخابات مجلس دوازدهم ادب شده‌اند.

اما رسایی و جبهه پایداری تنها مشکلاتی نیستند که قالیباف باید در مجلس دوازدهم با آن‌ها سر و کله بزند. علی‌اکبر رائفی‌پور، سعید محمد و سیدنظام‌الدین موسوی که موفق به رسیدن به خانه ملت نشد، از جمله افرادی هستند که قطعاً طی هفته‌های آینده برای قالیباف دردسرساز خواهند شد.

سردار سعید محمد در تازه‌ترین گفت وگوی خود با سایت رویداد24 با اشاره به شکست قالیباف و حواشی که طی یکسال اخیر درباره خانواده او شکل گرفته مدعی است: «هزینه قالیباف برای نظام زیاد است.» او مدعی شد: «هر کدام از ما می‌توانیم ارزش افزوده‌ای برای نظام ایجاد کنیم و از طرف دیگر یکسری هزینه هم می‌توانیم ایجاد کنیم. تا زمانی که این ارزش افزوده بیش از هزینه باشد، باید بایستیم و کار کنیم. آقای قالیباف هزینه‌اش برای نظام بیشتر از ارزش افزوده‌اش است. اگر جای او بودم عرصه را ترک می‌کردم. نظام نباید تا این اندازه برای یک شخص هزینه دهد.»

اختلاف سعید محمد با محمدباقر قالیباف به پرونده جنجالی هلدینگ یاس و دوره شهرداری قالیباف بر می‌گردد که حواشی بسیاری به دنبال داشت. این ناراحتی قالیباف از فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء بعدتر باعث شد تا با دخالت قالیباف او نتواند به کابینه سیزدهم ملحق شود.

محمد در همین گفت وگو مدعی شد: «من هیچگاه به مسائل و موضوعات شخصی هیچ کس حتی آقای قالیباف ورود نکرده و نخواهم کرد و در این مورد بحثی ندارم، اما درباره عملکرد خود آقای قالیباف معتقدم او به عنوان رئیس مجلس جا داشت که اگر عملکرد خانواده‌اش مورد تاییدش نیست، این را با مردم درمیان می‌گذاشت و عذرخواهی می‌کرد. سایر موضوعات مرتبط با شخص آقای قالیباف و نوع عملکردش، موضوعاتی مانند تراول‌ها و سایر حواشی دیگر، هم همگی بی‌پاسخ ماند که زیبنده یک مسئول نظام جمهوری اسلامی نیست.»

او حتی پا را فراتر گذاشته و قالیباف را خلافکار توصیف می‌کند و تلویحاً به عدم برخورد با او اشاره کرده و می‌گوید: «متاسفانه امروزه برخورد با افراد خلافکار، به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود و اول نگاه می‌کنند که این فرد جز کدام دار و دسته است و بعد میزان برخورد را تعیین می‌کنند. این پدیده بسیار زشت است و ایجاد تبعیض می‌کند. عزیزان باید توجه داشته باشند که میزان برخورد باید فارغ از این باشد که فرد خلافکار متعلق به کدام دار و دسته و جریان است.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تراکنش مالی و شائبه‌انگیز شریک سیاسی سعید محمد، یعنی علی‌اکبر رائفی‌پور طی روزهای گذشته حواشی بسیاری را در رسانه‌ها ایجاد کرد. 

ماجرا از این قرار است که اخیرا لیست تراکنش حساب‌های موسسه رائفی پور، بنیانگذار جبهه صبح ایران که نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است در فضای رسانه‌ای منتشر شده است. این مبالغ پس از انتقال به موسسه مصاف خیلی زود نیز برداشت شده و به حساب اعضای موسسه و اقوام رائفی‌پور منتقل شده است.

همچنین فیلمی از توضیحات جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر منتشر شده که می‌گوید: «طبق اساس‌نامه مصاف که در اینترنت نوشته شده، گفتند این موسسه برای پژوهش در حوزه مهدویت بوده و درباره حضرت مهدی (عج) می‌خواهد فعالیت کند. پس اگر دادگاه و قوه‌قضائیه به این نتیجه برسد که یک ریال از این پول‌های جمع شده در حوزه غیرمهدویت خرج شده، مشمول ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی شده که ۳ تا ۵ سال حبس دارد. بنابراین، دادستان باید رسما ورود پیدا کند، زیرا غیرقابل گذشت است. نکته دوم در پول‌هایی است که جابه‌جا شدند؛ یعنی برخی از پول‌هایی که به حساب اشخاص حقیقی واریز شده، دوباره به حساب برای رائفی‌پور یا مصاف بازگشته است که این شائبه پول‌شویی دارد و شامل مواد ۱، ۲ و ۳ قانون مجازات اسلامی است که دادستان باید ورود پیدا کند.»

اما رائفی‌پور در پاسخ به انتشار این اسناد مدعی شده که خیرین این مبلغ را بابت برپایی موکب در اربعین و سایر مراسم‌های مذهبی به حساب مصاف واریز کرده‌اند. باقی پول‌ها هم صرف حقوق و پروژه‌های موسسه مصاف می‌شود. اما توضیحی در این رابطه نداده که چرا از حساب این موسسه که به گفته رائفی‌پور هزینه آن را خیرین پرداخت می‌کنند باید به حساب اکانت‌های توییتری واریز شود. از جمله واریزی‌ها تراکنش نام شخصی تحت عنوان «الونا واشچنکو» به چشم می‌خورد که به او در پنج شیفت متوالی پول داده شده تا خودش را جلوی دوربین طاهره واشچنکو معرفی کند و حتی با الونا مصاحبه گرفتند با تیتر مصاحبه «با بانوی اوکراینی که مسلمان شد». طبق سندی دیگری، ادعا شده مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان به حساب خانمی به نام روجا صفرپور واریز شده است. او همان زنی است که در انتخابات ۱۱ اسفند بدون حجاب سر صندوق رای حاضر شد و رای داد و سپس به دیدار رائفی پور رفت. از او در رسانه‌ها به عنوان خورشید خانم یاد شده است.

نکته جالب در این بین واکنش محمدرضا فرزین است. روابط عمومی بانک مرکزی، روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام کرد که رئیس کل بانک مرکزی به دنبال انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه «مصاف ایرانیان» در فضای مجازی، ضمن تأکید بر خلاف قانون بودن این اقدام نادرست از سوی هر فرد و جریانی، طی جلسه عصر پنج‎شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه دستور پیگیری فوری و بررسی ابعاد مختلف آن را صادر کرد. روابط عمومی بانک مرکزی افزوده محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته است: «اگر محرز شود ارسال اطلاعات مالی این موسسه از طرف شبکه بانکی بوده باشد با عاملان این اقدام غیرقانونی شدیدا برخورد خواهد شد.»

اما بانک مرکزی به این مطلب اشاره‌ای نکرده که تکلیف پولشویی این موسسه چه می‌شود؟ در پی این اظهارات بود که جلیل محبی عضو مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به دستور رییس کل بانک مرکزی برای بررسی نحوه انتشار اسناد مالی موسسه مصاف خطاب به فرزین نوشت: «جناب آقای فرزین ریاست محترم بانک مرکزی، با سلام به جای برخورد با افرادی که در بانک‌ها با هیات تحقیق و تفحص بانک‌ها همکاری کرده‌اند باید با افرادی که وظایف خود را در زمینه پول‌شویی انجام نداده‌اند برخورد کنید. موفق باشید»

هنوز مشخص نیست که هسته سخت قدرت برای ادامه راه قالیباف در خانه ملت چه برنامه‌ای خواهد داشت و اینکه آیا تکلیف ریاست مجلس در خانه ملت مشخص خواهد شد و یا اینکه طبق ادعای بسیاری از نمایندگان ادوار و کارشناسان سیاسی، درباره اینکه چه کسی بر صندلی بزرگ مجلس تکیه خواهد زد از بیرون از ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان تصمیم‌گیری خواهد شد. اما مشخصاً این روزها در حال مین‌گذاری برای یکدیگر در مسیر بهارستان هستند تا به بدترین شکل ممکن حریف خود را نابود کنند.

 

  

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها