جزئیات ابهامات مالی در فدراسیون ژیمناستیک

ابهامات مالی و اعتراض اعضای هیات رئیسه به گزارش بودجه فدراسیون ژیمناستیک در سال ۹۸ به بزرگترین حاشیه این فدراسیون تبدیل شده اما خانم رئیس هنوز در این مورد شفاف‌سازی نکرده است.

جزئیات ابهامات مالی در فدراسیون ژیمناستیک

ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک از همان نخستین روزهای آغاز به کار وی با حواشی زیادی همراه بود. اگر چه تا پیش از این سهم بیشتر انتقادات را طیفی که از کار کنار گذاشته شده بودند تشکیل می دادند اما این روزها حاشیه جدیدی بوجود آمده که باعث واکنش هیات رئیسه علیه رئیس شده است.

 ماجرا به گزارش بودجه مالی فدراسیون برای سال ۹۸ باز می گردد، نسخه ای که با تاخیر به دست اعضای هیات رئیسه رسیده و با ابهامات عجیبی همراه است تا جایی که حسن رمضانیان پور عضو هیات رئیسه فدراسیون همچون برخی دیگر از همتایان خود در هیات رئیسه به آن معترض است.

رمضانیان پور که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نیز دارد ضمن تایید این موضوع گفت: این گزارش بودجه تا شهریورماه در هیات رئیسه مطرح نشده بود که پس از مشاهده آن ایراداتی به آن گرفتیم که حتما باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد اعضای هیات رئیسه در اعتراض به این موضوع قصد دارند دیگر در جلسات شرکت نکنند گفت: حداقل من تا زمانی که این بودجه پیشنهادی اصلاح نشود در جلسه هیات رئیسه شرکت نمی کنم. همه فدراسیون ها در بودجه پیشنهادی با توجه به درآمدها، هزینه های خود را در نظر می گیرند تا با کسری بودجه مواجه نشوند. اتفاقی که متاسفانه در این گزارش با کسری بودجه چهار میلیارد و ۴۵ میلیون تومانی همراه است.

سه ابهام عجیب و بزرگ در گزارش بودجه سال ۹۸ فدراسیون ژیمناستیک

به گفته عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک هفت فاکتور درآمدزایی برای فدراسیون  ژیمناستیک در سال ۹۸ به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

۱- برگزاری کلاس های مربیگری : ۴۱۶ میلیون تومان

۲- آزمون سطح بندی: صفر

۳- درآمد سالن برادران شهید آذرپی: ۳۱۵ میلیون تومان

۴- درآمد سالن مجموعه انقلاب: ۴۶ میلیون تومان

۵- کمک اسپانسر و خیرین: صفر

۶- کمک کمیته ملی المپیک: ۵۵۵ میلیون تومان

۷- کمک وزارت ورزش و جوانان: یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان

- جمع منابع درآمدی: ۲ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان(با گرد کردن اعداد هفت گانه بالا)

لیست هزینه های گزارش بودجه 

- هزینه اعزام های برون مرزی: ۳ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان

- مسابقات داخلی: ۳۰۵ میلیون تومان

- اردوهای برگزار شده در تمامی شاخه ها: ۷۵۰ میلیون تومان

- تبلیغات: ۱۵۰ میلیون تومان

- کمک مالی به استانها: صفر

- تجهیز سالن برادران شهید آذرپی: ۱۱۶ میلیون

- هزینه جلسات: ۱۹۱ میلیون تومان

- حقوق و دستمزد: ۸۵۰ میلیون تومان

مجموع هزینه ها به انضمام بیمه و مالیات، اجاره فدراسیون و سنوات پرسنل: ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان

کسری موجود در این گزارش: درآمدها - هزینه ها = ۴ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان

صفرهای تامل برانگیز در گزارش بودجه

در میان لیست درآمدها و هزینه های موجود در فدراسیون سه «صفر» تامل برانگیز و عجیب دیده می شود: درآمد آزمون های سطح بندی- کمک اسپانسر و خیرین و کمک مالی به استان ها

این در حالی است که استفاده از حامیان مالی و کمک به استان ها برای توسعه ژیمناستیک از شعارهای انتخاباتی اینچه درگاهی بود.

منصور راضی نژاد که خود از برنامه ریزان اصلی آزمون های سطح بندی در ژیمناستیک به شمار می رود و تدوین و اجرای آن را بیش از هر کس دیگری می داند در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص درآمد صفر آزمون سطح بندی گفت: سطح بندی در حال حاضر در ۱۱ مرحله انجام می شود و در هر مرحله از هر ژیمناست مبلغ ۶۰ هزار تومان گرفته می شود. در همین هیات تهران چیزی حدود ۱۶۵ میلیون تومان بابت آزمونهای سطح بندی به حساب فدراسیون پول واریز شده است. استان های دیگر هم به همین صورت هستند پس چگونه درآمد حاصل از آزمون های سطح بندی در ژیمناستیک صفر شده است؟

وی افزود: البته معتقدم در خصوص سطح بندی هنوز به ظرفیت های لازم نرسیده ایم و با تعویض برنامه های سطح بندی از محتوای اصلی خارج شده ایم.

شفاف سازی مالی تنها انتظار از مسئولان فدراسیون

ابهامات گسترده مالی در ژیمناستیک امروز یکی از بزرگترین حواشی ورزش کشور است. ابهاماتی که مسئولان فدراسیون می توانند با شفاف سازی آنها را برطرف کنند اما تنها واکنش صورت گرفته به این موارد مطرح شده آن هم از دل هیات رئیسه که خود از بدنه فدراسیون هستند دامن زدن به گذشته و نسبت دادن این حواشی به بازندگان انتخابات دو سال پیش است. انتظار جامعه ورزش و به خصوص خانواده ژیمناستیک از فدراسیون این است تا در راستای وظیفه خود نسبت به این ابهامات شفاف سازی کنند.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها