فوری / نوع جدید ویروس کرونا در نیجریه ظهور کرد

یک مقام بهداشت عمومی آفریقا از شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در نیجریه خبر داد که با نوع کشف شده در انگلیس متفاوت است.

فوری / نوع جدید ویروس کرونا در نیجریه ظهور کرد

بر اساس گزارش یک مقام بهداشت عمومی آفریقا امروز، پنج شنبه به نظر می‌رسد نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه ظاهر شده است، اما هنوز تحقیقات بیشتری در این خصوص لازم است.

«جان نکنگاسونگ»، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اظهار کرد: این ویروس متفاوت از نوع شناسایی شده در کشور‌های انگلیس و آفریقای جنوبی است.

او افزود: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های نیجریه و مرکز ژنومیک بیماری‌های عفونی در پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا نمونه‌های بیشتری را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به زمان زیادی برای تحقق و بررسی احتیاج داریم. 

 نکنگاسونگ تصریح کرد: هشدار در مورد نوع جدید مستند به شناسایی دو یا سه توالی ژنی است، این موضوع و همچنین هشدار آفریقای جنوبی در اواخر هفته گذشته عامل اصلی تشکیل جلسه اضطراری در مرکز مبارزه با بیماری‌های آفریقا در این هفته بود. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شمار مبتلایان در مناطقی از قاره آفریقا دوباره در حال افزایش است.

او گفت: نوع جدید در آفریقای جنوبی در حال حاضر در این منطقه شیوع یافته است، زیرا مبتلایان قطعی این کشور به یک میلیون نفر رسیده است.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا افزود: اگرچه این نوع جدید به سرعت منتقل می‌شود و بار ویروسی بالا است، اما هنوز مشخص نیست که آیا منجر به بیماری جدی تری می‌شود یا خیر!

این مقام آفریقایی درباره ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی گفت: ما معتقدیم که این جهش در گسترش واکسن‌های کوید ۱۹ در این قاره تاثیری نخواهد داشت.

زولنی مخیزه، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی عصر روز گذشته، چهارشنبه از میزان نگران کننده شیوع ویروس در این کشور خبر داد که با بیش از ۱۴ هزار مورد جدید ابتلا و بیش از ۴۰۰ مورد مرگ همراه بوده است.

مخیزی اعلام کرد که این کشور بیش از ۹۵۰ هزار مبتلا دارد و کوید ۱۹ بی امان است.

در قاره آفریقا اکنون بیش از ۲ میلیون و ۰۰، ۵ هزار مورد قطعی ابتلا معادل ۳ و ۳ دهم درصد مبتلایان جهان را وجود دارد.

نکنگاسونگ گفت که ویروس در سراسر قاره طی چهار هفته گذشته ۱۰.۹ درصد افزایش یافته است که تنها ۵۲ درصد آن به نیجریه و ۴۰ درصد به آفریقای جنوبی تعلق دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها