پس گرفتن میزبانی کشتی جام جهانی از ایران، تحقیر بزرگ کشور

در خبرها خواندیم که اتحادیه جهانی کشتی فیلا با میزبانی ایران برای مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی۲۰۱۹ مخالفت کرد.

علی نظری_سردبیر روزنامه مستقل

 

این اتفاق ناخوشایند در تاریخ ۱۰۰ ساله ورزش ایران بی‌سابقه است.

پیام این اتفاق تلخ نکته‌ای دردناک است که به دنیا اعلام می‌کند که ضریب امنیت و رفاه ما برای برگزاری یک تورنمنت با شرکت ۸ تیم زیر استاندارد جهانی است.

ما به‌خوبی به یاد داریم که سازمان‌های تصمیم‌گیرنده ورزش جهان فقط در مواقع بحرانی نظیر جنگ و حملات نظامی، حق میزبانی کشور خاص را لغو و مسابقه مورد نظر را در کشوری ثالث برگزار می‌‌کنند.

اکنون باید مقامات ورزش ایران این تلنگر اتحادیه جهانی فیلا را جدی بگیرند.

نباید گذاشت که با این تعلیق‌ها، ایران در اذهان جهانیان به عنوان کشوری پرریسک شناخته شود.

باید مناسبات سیاسی داخلی و خارجی به گونه‌ای تنظیم شود که ایران همچنان مانند دهه‌های گذشته از حق میزبانی مسابقات مهم ورزشی برخوردار گردد.

تعلیق میزبانی ایران از مسابقات کشتی جام جهانی فرنگی ۲۰۱۹ آغاز پروسه تحقیر ما در نظام بین‌الملل است. امری که تا کنون، در ۴ دهه اخیر سابقه نداشته است!

قطعا پس گرفتن میزبانی کشتی فرنگی جام جهانی از ایران، در داخل کشور منجر به سرخوردگی مردم خواهد شد.

  دولت و به‌ویژه مقامات عالی‌رتبه ورزش ایران باید با رایزنی فعالانه و استفاده از توانمندی‌های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، اذهان مقامات عالی‌رتبه ورزش جهان را روشن کنند و بکوشند تا ایران، به‌عنوان کانون امنیت و آرامش در آسیا بتواند میزبان رخدادهای بزرگ بین المللی باشد.

این نکته را باید در محافل جهانی جا انداخت که ایران نه عراق است و نه افغانستان!

بی‌تفاوتی و عدم واکنش محکم دولت در این زمینه باعث می‌شود عملا در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از سوی سازمان‌های بین‌المللی مورد تحریم نانوشته قرار گیریم و در شرایط انزوای مطلق ایران، به‌عنوان یک جزیره بی‌ثبات به جهانیان معرفی شویم. 

حداقل در این حوزه خاص می‌توان مقصران و عاملان کوتاهی و بی‌تدبیری را شناسایی کرد، کسانی که پست‌های مدیریتی را اشغال می‌کنند و بابت مدیریت فشل و ناکارآمد دستمزد می‌گیرند، باید این روزها پای کار آمده و با تمام توان از حقوق بدیهی ایران دفاع کنند. 

این هشدار را جدی بگیرید و بی‌تفاوتی را کنار بگذارید تا کشورمان بیش از این تحقیر نگردد.

مردم ایران بزرگ و معزز و شایسته تکریم هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها