شهروند مترو سوار

به نظر شما چند درصد مردم متوجه کسر مبالغی از کارت مترو شان توسط گیت‌های ورودی مترو می‌شوند؟ و از بین این افرادی که متوجه می‌شوند چند درصد به خودشان زحمت می‌دهند تا پرس‌وجو کنند؟ از بین آن‌هایی که پرس‌وجو می‌کنند چند درصد تا انتهای راهروی ایستگاه صادقیه و به اتاق شلوغ 213 می‌روند؟ از بین آن‌ها که تا انتهای راهروی متروی صادقیه به اتاق 213 می‌روند چند نفر حاضر می‌شوند دوباره چهار روز دیگر مراجعه کنند؟

شهروند مترو سوار

آتوسا رواش_ روزنامه‌نگار

مدتی بود که زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید مبنی براینکه گیت‌های ورودی مترو شارژ کارت‌های متروی شهروندان را به‌قول‌معروف می‌پراند. 

چند باری که دخل‌وخرج کارت مترو باهم نخواند به این موضوع حساس شدم و متوجه شدم که بله دفعات استفاده از کارت با مبلغ شارژ شده همخوانی ندارد. 

چند روز پیش دریکی از ایستگاه‌های اصلی مترو کارت مترو را در دستگاه‌های نصب‌شده بر دیوار مترو شارژ نمودم ضمن اینکه دستگاه اعلام کرد که شارژ کارت با موفقیت انجام‌شده پیامک بانک نیز حکایت از برداشت مبلغ از کارت‌بانکی‌ام داشت. 

هنگامی‌که به گیت‌های ورودی مترو نزدیک شدم کارت مربوطه را در محل موردنظر قراردادم در کمال تعجب متوجه شدم که کارتم اعتبار کافی ندارد و در گیت باز نشد. 

به نگهبانی که کنار گیت قرار داشت گفتم الآن کارت را شارژ کردم و پیامک بانک را که درگوشی‌ام بود و زمان یک دقیقه پیش را نشان می‌داد نشانش دادم. مأمور مترو گفت بله پیش می‌آید برخی اوقات دستگاه شارژ کارت‌ها را به‌اصطلاح ایشان می‌پراند. گفتم بله میدانم اما بعضاً اندک نه به‌یک‌باره 10 هزارتومان کل موجودی کارت را آن‌هم به‌یک‌باره!؟

 با تعجب گفتم چرا درست نمی‌کنید گفت ما گفته‌ایم هنوز اقدامی نشده.

 نکته جالب اینکه در حین گفت و گوی من با مامور مترو چند تن از شهروندان رهگذر که متوجه موضوع بگومگوی ما شده بودند به مامور مربوطه اظهار داشتندکه آنان نیز بعضا متوجه کسر بیش از مصرف از کارتشان شده اند. 

شتابان به اتاق مسئول ایستگاه رفتم و ایشان در کمال خونسردی به‌کلی حرف مأمور خود را تکذیب کرد و گفت ایشان را توبیخ می‌کنم. بنده گفتم من خودم شاهد این کسری از کارتم در یک‌لحظه بوده‌ام و ایشان با سخنانی بدون تهدید و با احترام و آرامش به بنده فهماند که اشتباه می‌کنم! در مقابل دادوبیداد من به این دزدی آشکار در روز روشن فرمود اگر شکایت دارید بروید و پرینت کارتتان را از گروه پشتیبانی کارت‌های شارژ مترو واقع در ایستگاه متروی صادقیه بگیرید. 

برای اینکه از ته و توی قضیه سر دربیاورم راهم را به سمت متروی صادقیه کج کردم و پرسان پرسان رسیدم به اتاقی که در انتهای یک راهروی طولانی قرار داشت اتاق 213 شلوغ و پرهیاهو بالاخره نوبتم رسید و ماجرا را گفتم مسئول مربوطه هم گفت بروم و چهار روز دیگر بیایم زیرا سیستم‌ها به‌روز نیست و چهار روز طول می‌کشد تا اطلاعات کارت به سیستم بیاید و و و و ... 

راه راهروی رفته را برگشتم فکر نکنم علیرغم سمج بازی‌هایی که اغلب در این‌گونه موارد دارم فرصت کنم چهار روز دیگر مجدداً به آنجا مراجعه کنم. به نظر شما چند درصد مردم متوجه کسر مبالغی از کارت مترو شان توسط گیت‌های ورودی مترو می‌شوند؟ و از بین این افرادی که متوجه می‌شوند چند درصد به خودشان زحمت می‌دهند تا پرس‌وجو کنند؟ از بین آن‌هایی که پرس‌وجو می‌کنند چند درصد تا انتهای راهروی ایستگاه صادقیه و به اتاق شلوغ 213 می‌روند؟ از بین آن‌ها که تا انتهای راهروی متروی صادقیه به اتاق 213 می‌روند چند نفر حاضر می‌شوند دوباره چهار روز دیگر مراجعه کنند؟ من که از خیرش گذشتم اما امیدوارم مسئولان شهرداری از خیرش نگذرند و پیگیری کرده و گزارش را به مردم ارائه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها