چرا خانم ها به غیبت کردن علاقه دارند؟

غیبت کردن کاری است که هر انسانی انجام می دهد. بسیاری از افراد از غیبت کردن لذت می برند و این لذت دلایل خاصی دارد که شاید شما نمیدانید.

چرا خانم ها به غیبت کردن علاقه دارند؟

بعضی از افراد دوست دارند که برای گرفتنِ انتقام غیبت کنند. معمولاً زمانی که ما از یک نفر خوشمان نمی آید، به دنبال این هستیم که یک نکته منفی در مورد او پیدا کنیم و حرفی منفی در موردش بزنیم که البته این یک رفتار آسیب زننده و ناپسند است.

بعضی از افراد نیز غیبت می کنند، زیرا از غیبت کردن به خاطر حس قدرتی که در آن‌ ها ایجاد می‌ کند؛ لذت می‌ برند؛ یعنی در واقع صحبت کردن در مورد دیگران یک نوع حس آزادی و رهایی به آن ها می دهد و از این حس آرامش؛ لذت می برند.

گاهی اوقات هم بعضی از افراد از غیبت کردن لذت می برند، زیرا احساس می‌ کنند که رازی در مورد فرد دیگر می‌دانند که دیگری نمی داند و همین هم؛ باعث ایجاد حس قدرت در آن ها می شود.

به نقل از مجله Psychoneuroendocrinology (روانشناسی غدد و اعصاب)، زنان از غیبت کردن و تبادل اسرار لذت می برند، زیرا این کار باعث افزایش هورمون اکسی توسین در بدن آنها می شود.

دلیل لذت غیبت کردن

وقتی هورمون ها موجب لذت از غیبت می شوند

بر اساس تحقیقات، علاقه زنان به غیبت گویی می تواند مشروط به دو هورمون اکسی توسین و کورتیزول باشد. در هنگام غیبت نمودن سطح هورمون اول افزایش یافته و هورمون دوم کاهش می یابد.

اکسی‌توسین که از آن به عنوان هورمون عشق یاد می شود، در بسیاری از رفتارها از جمله اوج لذت جنسی، شناخت اجتماعی، جفت‌پیوندی، اضطراب و رفتارهای والدینانه دخیل است. هورمون کورتیزول نیز در بدن برای پاسخ به استرس و التهاب یا کاهش سطح گلوکوکورتیکوئید خون ترشح می‌شود.

محققان به این نتیجه رسیدند که لذت از معاشرت و تبادل اسرار به اجداد انسان در برقراری قوانین زندگی در گروه های بزرگ و ارزیابی اعتبار و تأمین اعتماد بین خودی ها کمک کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها