صعود به قله " اورست " و وام یک میلیارد تومانی

در چند روز قبل به تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خانم دکتر " افسانه حسامی فرد " از پزشکان عمومی شهر بجنورد در استان خراسان شمالی موفق شد بلندترین قله جهان قله " اورست " در مرز کشورهای چین و نپال با ارتفاغ ۸۸۴۸ متر از سطح دریای آزاد را فتح کند .

صعود به قله " اورست " و وام یک میلیارد تومانی

خانم دکتر حسامی فرد متولد سال ۱۳۵۵ در سال ۱۳۸۳ از دانشکده پزشکی مشهد فارغ التحصیل شد و با دکتر " رامتین جهانگیری " ازدواج کرد ضمن این که در شهر بجنورد مطب دارد و به کار های درمان بیماران می پردازد  در کنار فعالیت های حرفه ای ،  پزشک تیم های ورزشی و مدرس پزشکی کوهستانی و مربی درجه ۳  کوهپیمائی از فدراسیون کوهنوردی است . وی  در سال گذشته ،  موفق شد به قله " مانا سلو " در کشور نپال صعود کند . نامبرده در فروردین سال ۱۴۰۱ و  قبل از عزیمت به کشور نپال برای فتح قله اورست  به قله دماوند صعود کرد تا آمادگی بدنی خود را برای صعود به بلند ترین قله جهان بیازماید .

علاقه مفرط خانم دکتر حسامی فرد به ورزش و خصوصا کوهنوردی که ورزشی مفرح و سخت و سنگین  و نیاز به اراده آهنین دارد  سبب شده تا برای دستیابی به اهدافش از هر حرکت مثبت که به او کمک کند دریغ نورزد تا جائیکه برای سفر به کشور نپال و صعود به قله اورست پذیرفت زیر بار قرض برود .

قطعا برنامه فتح به قله اورست همراه با هزینه می باشد وقتی اسپانسر نباشد کوهنورد باید  شخصا هزینه بکند طبیعی است زحمت سفر و قبول سختی های صعود از یک سو ، زیر بار قرض رفتن از دیگر سو برای هر  کوهنوردی  بسیار شکننده است

خانم دکتر قبل از سفر برای تامین هزینه  تصمیم داشت بخشی از  مایملکش را بفروشد تا خرج سفر را تامین کند از آنجایی کاسبکاران منفعت طلب به هیچ چیز جز درآمد فکر نمی کنند وقتی نیاز او را متوجه شدند به جای مساعدت و همکاری  خواستند به ثمن بخس بخرند و ضرر مالی را بر او تحمیل بکنند  در نهایت خانم دکتر مجبور شد یک میلیارد تومان وام بگیرد تا به بالا ترین قله جهان دست پیدا کند

امید است وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی که در بسیاری مواقع برای موارد غیر لازم و ضروری  هزینه پرداخت می کنند هزینه صعود این بانوی با اراده را که افتخاری برای جمهوری اسلامی می باشد را  پرداخت نمایند  به این ترتیب خستگی و نگرانی از این بانوی قهرمان رخت بر بندد به حمایت وزارت ورزش  دلگرم بشود  همچنین   سایر ورزشکاران امیدوار به آینده .

کلام آخر ،  به این بانو و همه فاتحان قلل مرتفع که به حق قهرمانان این سرزمین هستند   باید گفت : خدا قوت

دکتر سیف الرضا شهابی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها