انواع ماسک برای صورت

بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و سلامت پوست در پاییز و زمستان یکی از مشکلات پوست فارغ از نوع پوست (خشک، چرب یا مختلط) مرطوب نگه داشتن پوست در روزهای سرد و خشک پاییز و زمستان است. اغلب افراد از خشکی، قرمزی و سوزش و پوسته پوسته پوست در اثر کم آبی و عدم رطوبت پوست در روزهای سرد شکایت می‌کنند و به دنبال راه حلی برای درمان این مشکلات پوستی می‌گردند

انواع ماسک برای صورت

۱- ماسک خانگی آووکادو و عسل؛ برای التیام پوست‌های خشک و کم آب در روزهای سرد

ماسک خانگی آووکادو و عسل؛ برای التیام پوست‌های خشک و کم آب در روزهای سرد

اگر جنس پوست‌تان خشک و کم آب یا دهیدراته است یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست در فصل پاییز و زمستان میوه آووکادو است. آووکادو سرشار از انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب سالم و مفید و مواد معدنی است که سبب می‌شود عمیقا پوست شما را تغذیه کرده و حتی خشک‌ترین پوست‌ها را مرطوب و هیدراته نگه دارد. ویتامین E و A موجود در آووکادو پوست‌های خشک را تغذیه کرده و ترک‌های کوچک پوست‌های خشک را بهبود می‌بخشند. این در حالی است که آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که سبب پیری و چروک شدن پوست می‌شوند محافظت می‌کنند. برای تهیه یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای شفاف و مرطوب کردن پوست بهتر است به شیوه زیر عمل کنید:

آووکادو: نصف یک عدد

عسل طبیعی: یک قاشق چایخوری

روغن زیتون: یک قاشق چایخوری

ماست: یک قاشق غذاخوری

ابتدا مغز آووکادو را از پوست و هسته جدا و آن را له کنید. بعد از این‌که یک پوره آووکادو به دست آوردید عسل، روغن زیتون و ماست را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند. ماسک به دست آمده را با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشورید. در همان نخستین بار استفاده از این ماسک شفافیت و رطوبت پوست را به وضوح حس می‌کنید.

۲- ماسک موز؛ یکی از  بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست

ماسک موز؛ یکی از  بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست

یکی دیگر از بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست در فصل پاییز و زمستان «ماسک موز» است. موز سرشار از پتاسیم و یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها برای پوست‌های خشک است. علاوه بر این موز سرشار از ویتامین A و B و آمینواسیدهایی است که حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را تقویت می‌کنند. بهتر است برای درست کردن یک ماسک موزی، کمی هم ماست اضافه کنید تا یک توازن خوب میان کلسیم و اسید لاکتیک ایجاد شود.

موز رسیده: ۱ عدد

ماست: ۱/۳ پیمانه

روغن زیتون: ۱ قاشق چایخوری

ابتدا موز را رنده یا خوب له کنید. سپس ماست و روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را با دست یا به برس تمیز روی پوست صورت و گردن بمالید و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان دهید. سپس پوست را با آب ولرم به آرامی بشورید و با یک حوله تمیز خشک کنید، نتیجه فوق‌العاده است.

این مطالب را هم بخوانید:

۱۰ دمنوش و چای طبیعی و مفید برای روزهای سرد پاییز و زمستان

عصاره گیاه گل بابونه، بی‌نظیر برای جوانی و لطافت پوست و مو

۳- ماسک روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای برای التیام خشکی پوست در روزهای سرد

ماسک روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای برای التیام خشکی پوست در روزهای سرد

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد برای درست کردن ماسک‌های خانگی برای شفاف و مرطوب کردن پوست است. علاوه بر این روغن نارگیل یک ماده موثر برای درمان جوش و آکنه به خاطر خواص آنتی‌باکتریال و ضد میکروب آن است.

روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

بهتر است بدانید روغن نارگیل در هوای سرد سفت می‌شود. بنابراین بهتر است اجازه دهید ابتدا روغن نارگیل کمی آب شود و حالت مایع پیدا کند اما نباید به هیچ‌وجه روغن نارگیل را روی حرارت گرم یا داغ کنید و اجازه دهید در دمای اتاق و خارج از شیشه روغن، حالت مایع پیدا کند. برای درست کردن یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای مخلوط کنید. بهتر است با این ماسک پوست صورت و گردن را به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از ماساژ دادن پوست صورت به مدت ۱۵ تا بیست دقیقه هم اجازه دهید این ماسک روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم بشورید.

۴- ماسک سفیده تخم‌مرغ و جو دو‌ سر برای درمان کم آبی پوست در روزهای سرد

ماسک سفیده تخم‌مرغ و جو دو‌ سر برای درمان کم آبی پوست در روزهای سرد

یکی دیگر از بهترین ماسک‌های خانگی برای شفافیت و مرطوب نگه داشتن پوست ماسک سفیده تخم‌مرغ است که اتفاقا قدمت تاریخی دارد. سفیده تخم‌مرغ سرشار از کلاژن و پروتئین است یعنی موادی که برای جوانی، سفتی و حفظ حالت کشسانی و ارتجاعی پوست ضروری هستند. حتی گفته می‌شود که بعد از چند بار استفاده از آن احساس می‌کنید ده سال جوان‌تر شده‌اید.

سفیده تخم‌مرغ: ۱ عدد

روغن نارگیل: ۱ قاشق چایخوری

جو دو‌ سر: یک مشت کوچک

برای درست کردن این ماسک جادویی ابتدا سفیده را از زرده تخم‌مرغ جدا کنید و سپس سفیده را خوب هم بزنید تا حالت یک فوم سفید رنگ را پیدا کند. سپس یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مایع را به سفیده اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در محله آخر یک مشت کوچک جو دو سر را هم اضافه و تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید. ماسک را با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن صورت‌تان بمالید و ۱۵ تا ۲۵ دقیقه آن را نگه دارید تا سفیده تخم‌مرغ روی پوست صورت شما خشک شود. برای شستن این ماسک که کمی حالت سفت دارد بهتر است به حمام بروید و حین دوش گرفتن ماسک را از روی پوست پاک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها