ادویه ای مخصوص دوری از سرطان

ادویه زنجبیل نقش حیاتی در پیشگیری از سرطان‌ها ایفا می‌کند، مصرف منظم ادویه زنجبیل در غذاها، احتمال بروز سرطان را در افراد کاهش می‌دهد.

ادویه ای مخصوص دوری از سرطان

به گزارش مستقل آنلاین، ادویه زنجبیل نقش حیاتی در پیشگیری از سرطان‌ها ایفا می‌کند، مصرف منظم ادویه زنجبیل در غذاها، احتمال بروز سرطان را در افراد کاهش می‌دهد، ادویه زنجبیل در مشکلات گوارشی در زمینه‌های رفع تهوع ناشی از حرکت در ماشین، درمان سندروم روده تحریک پذیر، درمان اسهال، درمان گاز معده و نفخ، تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی، تهوع صبحگاهی، تهوع ناشی از درمان سرطان، تهوع ناشی از درمان ایدز و همچنین در افراد کم اشتها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر کاربردهای ادویه زنجبیل عبارتند از: تسکین دردهای ناشی از آرتریت روماتوئید (RA)، آرتروز، درد قاعدگی، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، سردردها و میگرن، برونشیت و دیابت. زنجبیل همچنین برای افزایش تعریق و افزایش سوخت و ساز بدن در کنترل وزن مؤثر است. با اضافه کردن مقدار کمی از ادویه زنجبیل در غذا روزانه یا مصرف روزانه دم نوش آن، می‌توان درد عضلانی ناشی از انجام تمرینات ورزشی یا سایر فعالیت‌های فیزیکی را ۲۵٪ کاهش داد. ادویه زنجبیل باعث بهبود گردش خون، شل شدن عضلات و برطرف شدن گرفتگی آنها می‌شود.

ادویه زنجبیل به حفظ سطح قند خون کمک بسیاری می‌کند، که این مسئله به کنترل اشتها و کنترل وزن نیز کمک می‌کند. مصرف ادویه زنجبیل به طور منظم چه در غذا و چه به شکل دم نوش روزانه می‌تواند چنین تأثیر مثبتی داشته باشد. ادویه زنجبیل حتی به کنترل نفروپاتی دیابتی که موجب آسیب به کلیه‌ها می‌شود؛ کمک کرده است. مکمل ریشه ادویه زنجبیل می‌تواند درد و التهاب روده بزرگ را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. ریشه ادویه زنجبیل به حذف سموم و مواد زائد از بدن، به سلامتی روده و کاهش التهاب روده کمک بسیار زیادی می‌کند.

همچنین نوشیدن دمنوش زنجبیل از چهار روز قبل از شروع قاعدگی، به کنترل دردهای این دوران و قبل از آن کمک مؤثری می‌کند، ادویه زنجبیل موجب افزایش آنزیم‌های گوارشی می‌شود و به طور مؤثری در شکستن پروتئین‌ها و جذب بالاتر مواد مغذی ضروری مواد غذایی شناخته شده است. جویدن یک تکه زنجبیل قبل از وعده غذایی می‌تواند به افزایش اشتها در افرادی که دچار کمبود اشتها هستند کمک کند. همچنین این کار در بهبود هضم غذا نیز مؤثر است. ادویه زنجبیل به طور بسیار مؤثری در رفع مشکلات تنفسی مفید است.

آنتی هیستامین موجود در ادویه زنجبیل می‌تواند در کنترل علائم بیماری‌های آلرژی تنفسی، آسم و برونشیت مؤثر باشد. ادویه زنجبیل در درمان سرماخوردگی، سرفه و گلو درد نیز مفید است. مصرف روزانه چای زنجبیل و یا دم نوش ریشه زنجبیل مخلوط شده با ۱ قاشق چای خوری عسل می‌تواند این مشکلات به راحتی درمان می‌کند. ادویه زنجبیل دارای خواص ضد التهاب و ضد درد است و ادویه شفا دهنده برای بیماری آرتروز است. مصرف چای ادویه زنجبیل و یا آب آن، در کاهش و درمان سوزش سر دل بسیار مفید است. سوزش سر دل به علت برگشت اسید معده به مری و دهان رخ می‌دهد که موجب التهاب این نواحی و درد ناشی آن می‌شود. مصرف روزانه از مکمل‌های ادویه زنجبیل در مورد درمان سوزش سر قفسه سینه فایده دارد.

منبع: ایمنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها