هزینه درمان سوختگی چند؟

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری سوختگی، بیماری گرانی محسوب می‌شود و درحال حاضر درمان هر درصد سوختگی چیزی حدود ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد.

هزینه درمان سوختگی چند؟

طیب قدیمی دیروز ظهر در نشست خبری که به منظور برگزاری نهمین کنگره کشوری سوختگی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این کنگره هشدار به مردم و مسئولان بوده و همه باید بدانند که سوختگی در کمین همگان است.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از سوختگی پیشگیری است و در کنگره امسال دو موضوع پیشگیری و بازتوانی را دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: درحال حاضر هشت بیمارستان تک تخصصی سوختگی در کشور داریم، لذا وزارت بهداشت تمام اقدامات خود برای درمان افراد سوخته را انجام می دهد اما اگر به پیشگیری توجه کنیم، قطعا آمار سوختگی کاهش پیدا خواهد کرد.

قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در گذشته تعداد تخت‌های سوختگی ما در کشور ۷۰۰ تخت بود، اما بعد از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، درحال حاضر تخت‌های سوختگی به یک‌هزار و ۵۰۰ مورد رسیده است. در کشور ما سالانه یک هزار و ۶۰۰ نفر به دلیل سوختگی فوت می‌کنند اما بعد از دو برابر شدن تخت‌های سوختگی و توسعه بخش‌های سوختگی آمار فوتی‌های ما کاهش داشته است.

قدیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص اینکه هزینه درمان هر درصد سوختگی در کشور چقدر است؟ گفت: بیماری سوختگی، بیماری گرانی محسوب می‌شود و درحال حاضر درمان هر درصد سوختگی چیزی حدود ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد و اگر فردی ۲۰ درصد سوختگی داشته باشد، باید ۱۰۰ میلیون برای درمان خودش هزینه کند. البته وزارت بهداشت برای افرادی که نیازمند هستند و دچار سوختگی می‌شوند، سالانه اعتباری در نظر می‌گیرد و به این بیماران کمک مالی نیز می‌کنند.

وی گفت: سوختگی ناشی از لوازم الکتریکی در کشور ما افزایش پیدا کرده است و ما معتقدیم از تولید انرژی الکتریکی تا توزیع و مصرف آن نیاز به استانداردسازی دارد و در این صورت است که آمار سوختگی در کشور کاهش پیدا خواهد کرد. همه باید سطح آگاهی مردم را بالا ببریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها