اگزمای مجرا ولاله گوش خارجی چیست؟

متخصص شنوایی شناسی و استاد دانشگاه و رییس انجمن شنوایی شناسی ایران گفت: اگزمای مجرای گوش خارجی و ساختار‌های اطراف آن ممکن است هر گروه سنی را درگیر کند.

اگزمای مجرا ولاله گوش خارجی چیست؟

گورابی متخصص شنوایی شناسی و استاد دانشگاه و رییس انجمن شنوایی شناسی ایران درباره اگزمای مجرا ولاله گوش خارجی  گفت: اگزمای مجرای گوش خارجی و ساختار‌های اطراف آن ممکن است هر گروه سنی را درگیر کند.

وی ادامه داد: این نوع بیماری ممکن است «ژنتیکی»، «اکتسابی» یا «آلرژیک» باشد. ضایعات معمولاً به صورت تاول‌های کوچک شروع می‌شوند که به شدت میخارند.

گورابی بیان کرد: حساسیت به محرک‌های موضعی مانند پارچه، صابون، رنگ مو یا اسپری مو و سایر آلرژن‌های محیطی ممکن است علت آن باشد.

وی همچنین ادامه داد: حساسیت به قطره‌های گوش حاوی نئومایسین می‌تواند باعث اگزمای حاد شود، یعنی وخیم‌تر شدن وضعیتی که ممکن است در حال درمان آن باشید! بعلاوه، آلرژی به برخی مواد غذایی علت آن است (تخم مرغ، شیر، پنیر، شکلات و آجیل در این لیست قرار دارد). متأسفانه بسیاری از اوقات آلرژن قابل شناسایی وجود ندارد.

گورابی در خصوص درمان این بیماری گفت: درمان به وسیله استروئید‌های موضعی و آنتی هیستامین‌های خوراکی یا موضعی برای خارش انجام میگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها