به شامپوی خود نمک اضافه کنید تا موهایتان درمان شود

داشتن موهایی سالم به زیبایی شما کمک می کند و همچنین نمک یکی از مواد غذایی می باشد که همیشه در هر خانه موجود است و همچنین دارای خاصیت بازیابی مو و پوست است. نمک که از دیرباز برای درمان اگزما استفاده می شده است. امروزه یکی از کاربردهایی که نمک دارد دادن موج های زیبا به موست. اضافه کردن نمک به شامپو می تواند خاصیت های بسیاری داشته باشد و مشکلات زیادی از مو را حل کند.

به شامپوی خود نمک اضافه کنید تا موهایتان درمان شود

نمک موجب بهبود رشد مو می شود

نمک دریا برای بهبود رشد مو بسیار مفید می باشد و همچنین برای افرادی که دارای ریزش مو می باشند اغلب توصیه می شود رشد مو را تحریک طبیعی نماید پس برای این کار لازم است که موهای تان را به طور معمولی بشویید و یک قاشق غذاخوری نمک دریا را بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی مو موهای خود ماساژ بدهید و مجددا موی خود را بشویید این درمان را دو بار در هفته انجام دهید و در عرض یک ماه می توانید نتایج آن را مشاهده کنید .

نمک برای درمان شوره سر

شوره سر که پوسته های کوچک از سلول های مرده پوست می باشد و بر روی سر به وجود می آید  معمولاً به خاطر کاهش گردش خون شکل می گیرند یکی از راه های از بین بردن شوره سر نمک دریا می‌باشد زیرا نمک‌دریا توانایی تحریک کرده گردش خون را دارد و به سلامت پوست و سرش کمک می‌کند .

پس موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید مقداری نمک را روی سر خود بپاشید و با انگشتان خیس خود شروع به ماساژ سر تان  کنید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه این کار را انجام دهید و سپس سر خود را بشویید نمک دریا کمک میکند پوست سر از قارچ ها در امان بمانند .

برای درمان چربی پوست سر خود از نمک کمک بگیرید

چربی بیش از حد مو می‌تواند از ترشح زیاد غدد سباسه باشد و شما می توانید با نمک این مشکل را برطرف نمایید لازم است برای این کار ۲ قاشق غذاخوری نمک را به شامپوی خود اضافه نموده و مخلوط نمایید و موهایتان را با شامپو بشویید .

بعد از اولین استفاده می توانید تاثیرات آن را مشاهده کنید هم به سلامت موهای شما کمک کرده و هم چربی سر را کم میکند .

کاربرد نمک برای سلامت پوست

نمک به عنوان یک اسکراب نرم کننده بدن عمل می کند که می‌تواند یک نرم کننده طبیعی و ملایم باشد و سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا کند نمک به دلیل داشتن مواد معدنی به نرم شدن پوست و بازگرداندن آب به پوست کمک می کند و برای این کار ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری نمک را در نصف لیوان روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کنید و هم بزنید تا یک ماده خمیری شکل به دست بیاید سپس چند قطره اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه نمایید و این اسکراب را بر روی تمام بدن خود بگذارید و با اسفنج به صورت ملایم به بدن خود بمالید سپس بدن خود را با آب شسته و با یک لوسیون مرطوب کنید .

نمک می تواند به عنوان یک تونر عمل کند

نمک قابلیت پاکسازی منافذ پوستی و تعادل چربی پوست را دارد و می‌تواند از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری نماید پس برای این کار یک قاشق غذاخوری نمک را با سه اونس آب مخلوط نمایید و در یک بطری دارای اسپری بریزید و هم بزنید تا نمک کاملا حل شود و به صورت روزانه بر روی پوست خشک از این محلول اسپری نمایید.

تونر به عنوان شاداب کننده پوست مورد استفاده قرار  می‌گیرد و مواد آرایشی و سلول های مرده را از سطح پوست پاک می‌کند و و موجب طراوت پوست صورت می گردد و همچنین کمک می کند تا گردش خون متعادل گردد و جریان خون در پوست به گردش بیفتد .

نمک می تواند مانند یک ماسک متعادل کننده صورت عمل کند

برای این کار مخلوطی از نمک و عسل را به عنوان ماسک بر روی صورت خود بمالید زیرا دارای خواص ضد التهابی می باشد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند . ۴ قاشق غذاخوری عسل را به همراه دو قاشق چای خوری نمک مخلوط نمایید و صورت خود را کاملاً شسته و خشک کنید و ماسک را به عنوان یک لایه نازک بر روی صورت و گردن خود بمالید و چند دقیقه ماسک را نگه دارید و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

در وان حمام نمک بریزید

نمک اسید و صابون را به خود جذب می کند و پوست را به صورت عمیق تمیز می‌کنند موادی که در نمک وجود دارد به محافظت طبیعی پوست کمک بسیار زیادی می‌کند و همچنین آبرسانی پوست را تسهیل می‌سازد از احتباس آب در پوست می‌کاهد .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها