اجرای طرح ساخت سبد گل با ضایعات هرس

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ از اجرای طرح ساخت سبدگل با استفاده از ضایعات هرس و سرشاخه‌ها در بوستان شهید آوینی خبر داد.

اجرای طرح ساخت سبد گل با ضایعات هرس

عباس مافی با اعلام این مطلب افزود: برای اولین بار در این منطقه چوب‌های باقی مانده از هرس درختان با استفاده از خلاقیت و به منظور ارتقاء منظر شهری به سبد‌های گل با گل آرایی ویژه تبدیل شد.

وی در ادامه با اشاره به طراحی فضای سبز لچکی روبروی درب پادگان ولیعصر (عج)، گفت: باتوجه به وجود منابع کم آب و دستورالعمل سازمان بوستان‌ها مبنی بر کاهش سطوح چمنکاری تلاش کردیم با ایجاد طرح‌های خلاقانه با ترکیب و ادغام عناصر فیزیکی مانند شن، سنگ و گیاهان مقاوم به کم آبی طرحی مدرنی را بروی این لچکی ایجاد کنیم.

معاون شهردار منطقه ۷ تاکید کرد: امیدواریم با استفاده از این طرح علاوه بر کمک به زیبایی بصری شهر، استفاده از گیاهان پرمصرف آبی را هم به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: به جهت حمایت از پرندگان در روز‌های سرد سال بروی درختان بوستان‌ها و معابر پرتردد منطقه از قبیل: خیابان‌های شریعتی، شهید بهشتی و بهار و ... لانه نصب کردیم تا پرندگانی که سرپناهی ندارند از این لانه‌ها استفاده کنند، با این اقدام تلاش کردیم توجه شهروندان را به حمایت از موجودات زنده در سطح شهر جلب و آن‌ها را به حمایت از پرندگان تشویق و ترغیب کنیم.

مافی در پایان با اشاره به استفاده از گل جای و ایده‌های خلاق بروی دیواره‌های ساختمان‌ها و ابنیه‌های سطح منطقه با هدف ایجاد زیبایی بصری، تصریح کرد: با نصب گل جای‌های رنگی با گل‌های طبیعی بروی دیواره ساختمان‌های موجود در بوستان‌ها و دیواره‌های مناسب در معابر سطح منطقه امیدواریم که بتوانیم در مسیر  بهبود فضای سبز عمودی گام‌های موثری برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها