تکنیکی که کودک ۹ ساله با آن پسرعمویش را از خفه شدن نجات داد!

کودک ۹ ساله باهوش با استفاده از تکنیکی که در یوتیوب یادگرفته بود توانست جان پسرعمویش را قبل از خفه شدن نجات دهد.

تکنیکی که کودک ۹ ساله با آن پسرعمویش را از خفه شدن نجات داد!

پسر ۹ ساله آمریکایی با کمک یک تکنیک توانست جان پسرعمویش را که در آستانه خفگی قرار داشت نجات دهد. در این حادثه که هفته پیش رخ داد " تیموتی پِراتِر"، با استفاده از تکنیک " Heimlich " یا مانور هایملیک توانست ناجی جان پسرعمویش شود.

هنگامی که پسرعموی تیموتی با گیرکردن غذا در گلویش شروع به تکان دادن پاهایش کرد و دستش را روی گلوی خود گذاشت او بلافاصله وارد عمل شد و توانست جانش را نجات دهد. او این تکنیک را با دیدن ویدئویی در یوتیوب فراگرفته بود.  

" سوزان وُجیتسکی "، مدیر عامل یوتیوب روز دوشنبه با انتشار این خبر در توئیتر نوشت: «یک یادآوری مهم که یوتیوب دارای تعداد زیادی فیلم آموزشی ارزشمند کوتاه است از جمله اگر کسی در حال خفه شدن بود چه کاری باید انجام دهیم.»

کاربران زیادی در توئیتر به این پست واکنش نشان دادند و بسیاری نیز عکس العمل او را مورد تمجید قرار دادند. یکی از کاربران در کامنتی نوشت: «چه داستان جالبی! این کودک یک قهرمان است و خانواده‌اش باید به داشتن او افتخار کنند.»

گفتنی است؛ تکنیک " Heimlich " یا مانور هایملیک (کشش شکمی)، یکی از مهمترین اقدامات حیاتی در فوریت‌های پزشکی برای جلوگیری از خفگی ناشی از ورود جسم خارجی به مجاری تنفسی است. در این روش فرد کمک کننده در پشت سر بیمار قرار گرفته و دست و بازوی خود را به دور کمر او قفل می‌کند. یک دست را مشت کرده و با دست دیگر ناحیه انگشت شست دست مشت شده را در زیر جناغ سینه و بالای ناف بیمار قرار می‌دهد. سپس کشش شکمی را از پایین به بالا با شدت زیاد انجام داده (مانند اینکه بیمار را از زمین بلند می‌کند) تا جسم خارجی با فشار هوای داخل ریه به بیرون پرتاب شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها