چرا زنان باردار دچار فراموشی می‌شوند؟

یکی از مشکلاتی که باعث نگرانی زنان می‌شود مسئله فراموشی در دوران بارداری است.

چرا زنان باردار دچار فراموشی می‌شوند؟

فراموشی در دوران بارداری مسئله‌ای است که گاهی باعث ناراحتی بانوان باردار می‌شود؛ اما این مسئله امری طبیعی است و زنان باردار نباید در این مورد به خود سخت بگیرند. علت فراموشی مادران باردار تغییر در فعالیت هورمون‌ها و صرف انرژی زیاد در این دوران است.

بانوان باردار خواب آلودگی زیادی را در سه ماه اول و سوم بارداری تجربه می‌کنند. عملکرد مغز در دوران بارداری تغییر می‌کند و قسمت مهارت‌های عاطفی مغز فعال‌تر می‌شود. همچنین در سه ماه سوم بارداری حجم مغز کمتر شده و این منجر به بروز مکرر فراموشی در بانوان می‌شود. اما این موضوع جای نگرانی ندارد چرا که بعد از زایمان عملکرد مغز به حالت طبیعی باز می‌گردد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که زنانی که جنین آن‌ها دختر است عارضه فراموشی را بیش‌تر از بانوانی که پسر باردار هستند تجربه می‌کنند.

 بانوان باردار نباید به خود سخت بگیرند و دچار اضطراب شوند؛ چرا که اضطراب مشکلات بسیاری از جمله زایمان زودرس و اختلال در غذا خوردن را به وجود می‌آورد و در جنسیت و رفتار‌های جنین تاثیر می‌گذارد. بانوان باردار در مواجهه با هر گونه موارد اضطراب آور از جمله فراموشی باید نفس عمیق بکشند و آرامش خود را حفظ کنند.

بهتر است در طول روز کار‌هایی که می‌خواهید انجام دهید را یادداشت کنید تا از خاطرتان نرود و از اطرافیانتان کمک بگیرید تا کارهایتان را به شما یادآوری کنند.

مصرف زیاد کولین باعث تقویت عملکرد مغز فرد باردار و جنین می‌شود. مصرف کولین همچنین از بروز نقص لوله عصبی در نوزاد جلوگیری می‌کند. میزان روزانه مصرف کولین توصیه شده برای بانوان باردار تقریبا ۴۵۰ میلی گرم است که با افزایش ماه بارداری این مقدار نیز بیشتر می‌شود. تخم مرغ، گوشت، ماهی، برخی غلات سبوس دار از جمله منابع دارای کولین هستند.

استفاده از خوراکی‌های دارای امگا ۳ نیز برای عملکرد سالم‌تر مغز بانوان و جنین توصیه می‌شود؛ بنابراین فراموشی در دوران بارداری و حتی مدتی بعد از زایمان کاملا طبیعی است و در این مورد نگران نباشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها